آقای وزیر بهداشت! از این مکان ها هم دیدن بفرمایید + فیلم
حجم ویدیو: 18.21M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28

مسئولان وزارت بهداشت می گویند کسی نباید برای دریافت نوبت واکسن کرونا به صورت حضوری به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند. آنها سامانه salamat.gov.ir را راه انداخته اند تا مردم از طریق این سامانه نوبت واکسن کرونا دریافت کنند، اما معلوم نیست این سامانه چطور کار می کند که این روزها سالمندان باهم دعوا می کنند و از سر و کول هم بالا می روند تا بتوانند سریع تر واکسن کرونا بزنند؟

گاهی هم فرزندان این سالمندان شب ها پشت در حسینیه ارشاد و سایر مراکز واکسیناسیون در صف می مانند تا بتواند صبح اول وقت نوبت واکسن کرونا بگیرند. آقای سعید نمکی، وزیر بهداشت محترم، شما که از صف های واکسیناسیون خودرویی و خطوط تولید واکسن ایرانی بازدید می کنید، لطفا از این مکان ها هم دیدن بفرمایید.

فاصله گذاری اجتماعی در صف واکسن؛ پَر

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این روزها به تاخیر افتادن تزریق نوبت دوم واکسن کرونا بر اثر واردات دیرهنگام این واکسن، موجب شده است که بسیاری از افرادی که در یک ماه گذشته باید دُز دوم واکسن خود را دریافت می کردند، پشت در مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور صف ببنند؛ صف های طویل و پرازدحامی که در آنها هیچ گونه فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود.

این در حالی است که در 16 ماه گذشته بسیاری از مراکز صنفی مملکت به بهانه همین عدم فاصله گذاری اجتماعی تعطیل شده اند و بسیاری از واحدهای صنفی از رستوران ها گرفته تا کافی شاپ ها، استخرها، لباس فروشی ها و ... چندین ماه تعطیلی کشیده اند و بسیاری از مردم نیز از سفر رفتن محروم مانده اند.

تا ظهر دیروز حداقل 83 هزار و 329 ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، فقط به خاطر این که یا خودشان یا اطرافیان آنها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده اند، حالا مسئولان بهداشتی کشور می توانند به فیلم عدم رعایت این فاصله گذاری در صف های پرازدحام دریافت نوبت واکسن نگاه کنند؟

سامانه سلامت کجاست؟

صف های طویل پشت در مراکز واکسیناسیون کرونا برای دریافت نوبت دوم واکسن در حالی شکل گرفته است که مسئولان بهداشتی کشور بارها تاکید کرده اند که نیازی نیست مردم برای دریافت نوبت دوم واکسن به مراکز واکسیناسیون به شکل حضوری مراجعه کنند، اما ظاهرا یا مردم به این صحبت مدیران وزارت بهداشت اعتماد ندارند یا سامانه ای جامع برای نوبت دهی واکسن وجود ندارند.

در این میان آیا در وزارتخانه عریض و طویل بهداشت یک نفر نبوده است که بتواند سامانه ای جامع را برای نوبت دهی واکسن کرونا به راه بیندازد تا مردم مثل ممالک پیشرفته دنیا بدون حضور در صف، بتوانند واکسن کرونای خود را دریافت کنند؟

البته ظاهرا سامانه salamat.gov.ir برای نوبت دهی واکسیناسیون وجود دارد، اما آن طور که سالمندان حاضر در صف برای ما تعریف کرده اند، در بسیاری از موارد سالمندان در تاریخی که در این سامانه برای دریافت نوبت دوم واکسن به آنها ارائه شده است به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده اند، اما نتوانسته اند در آن تاریخ واکسن کرونا دریافت کنند.

ریشه این اتفاق نیز صرف نظر از سهل انگاری مسئولان وزارت بهداشت در مدیریت واکسیناسیون، عدم تعهد صادرکنندگان واکسن نسبت به قراردادهایشان با ایران است که در ماه خرداد موجب کمبود دُز دوم واکسن کرونا در کشورمان شد و حالا که دُز دوم رسیده، بسیاری از افرادی که باید در یک ماه گذشته دُز دوم خود را دریافت می کردند، به مراکز بهداشتی هجوم برده اند.

آیا وزیر بهداشت و رئیس جمهور این صف ها را دیده اند؟

در این میان به نظر می رسد وزیر بهداشت کشورمان که در روزهای اخیر از صف های خلوت واکسیناسیون خودرویی و مراکز تولید واکسن ایرانی بازدید کرده است، یک بار هم به این صف های پرازدحام واکسن سر نزده و حتی فیلم های آن را نیز مشاهده نکرده است، وگرنه حتما فکر بهتری برای مدیریت توزیع واکسن کرونا می کرد.

راستی یادمان نمی رود که رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز گفته است وقتی از خیابان می گذرد و از داخل خودرو لبخند مردم را می بیند، احساس می کند که مردم نسبت به مدیریت کشور رضایت دارند. به ایشان توصیه می کنیم که یک بار از خودرویش پیاده شود و به یکی از مراکز شلوغ واکسن کرونا برود تا ببیند مردم از میزان مدیریت واکسیسناسیون چقدر رضایت دارند.

کدخبر: 699378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟