چمران: استخدام نیروی جدید در شهرداری نخواهیم داشت / شهرداری تهران نیروی مازاد ندارد

رکنا: مهدی چمران با تاکید بر این که اکنون تعداد نیروهای موجود در شهرداری تهران کافی است، عنوان کرد: ما معتقدیم که شهرداری به نیروی جدیدی نیاز ندارد و بنابراین استخدام نیروی جدید در شهرداری تهران انجام نخواهد شد.

مهدی چمران با بیان این که هیچ نیروی مازادی در شهرداری تهران وجود ندارد، اظهار داشت: اکنون چون برخی مدیران بلد نیستند که نیروهای خود را به درستی به کار بگیرند، شهروندان احساس می کنند که نیروی مازاد در شهرداری وجود دارد. اما اگر پروژه های جدیدی تعریف شود، از ظرفیت همین نیروهای فعلی برای افزایش خدمات شهرداری بهتر استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، موضوع استخدام نیروهای مازاد در شهرداری تهران بخصوص در زمان تغییر مدیریت شهری، مساله ای است که همواره مورد انتقاد شهروندان قرار داشته است، زیرا بسیاری از مردم معتقدند که نباید عوارض و هزینه هایی را که به شهرداری می پردازند، بیش از حد باشد و بخش مهمی از آن صرف پرداخت حقوق نیروهای مازاد شود.

حالا هم که بعد از معرفی افراد پیروز در انتخابات شورای شهر تهران ، در آستانه تغییر مدیریت شهری قرار گرفته ایم، یک بار دیگر این سوال در ذهن شهروندان ایجاد شده که آیا با تغییر مدیران شهری قرار است بازهم شاهد سیل حضور نیروهای جدید در شهرداری و افزایش تعداد نیروهای مازاد باشیم؟

این سوال را با مهدی چمران ، عضو منتخب دوره ششم شورای شهر در میان گذاشتیم و او در پاسخ گفت: متاسفانه این فرهنگ در تمام شهرداری های کل کشور وجود دارد که وقتی مدیریت شهری عوض می شود، برخی افراد به صورت قومی و قبلیه ای به استخدام افراد جدید می پردازند؛ به نحوی که اگر شهردار از گروه یا قوم خاصی باشد، به محض نشستن روی صندلی شهرداری، تعداد زیادی از دوستان خود را به مدیریت شهری می آورد.

وی افزود: این کار قطعا برای مدیریت شهری بعدی دردسرهای زیادی را به همراه دارد، چون اگر شهردار بعدی بخواهد این نیروها را اخراج کند، باید مبلغ زیادی را بابت جریمه و حق بیمه این افراد بپردازد و اگر هم شهردار بعدی نخواهد این افراد را اخراج کند، باید حقوق بالایی را به آنها پرداخت کند.

چمران ادامه داد: این روش درستی نیست که مدیریت شهری در صورتی که نیاز به کارمندان بیشتر ندارد، افراد زیادی را استخدام کند و عده زیادی را بر سر کار بیاورد که نیازی به حضور آنها نیست و این افراد صرفا چون دوست و آشنای مدیران شهری هستند، به شهرداری بیایند و بخواهند حقوق بالایی بگیرند.

عضو منتخب شورای شهر تهران با تاکید بر این که اکنون تعداد نیروهای موجو در شهرداری تهران کافی است، عنوان کرد: ما معتقدیم که شهرداری به نیروی جدیدی نیاز ندارد، مگر در برخی پست های تخصصی که ممکن است کمبود نیرو احساس شود یا برخی مدیریت های رده بالا که نیاز به حضور افراد جدیدی در آن وجود دارد. بنابراین به صورت کلی استخدام جدیدی در شهرداری انجام نخواهد شد.

چمران با بیان این که هیچ نیروی مازادی در شهرداری وجود ندارد، اظهار داشت: اکنون چون برخی مدیران بلد نیستند که نیروهای خود را به درستی به کار بگیرند، شهروندان احساس می کنند که نیروی مازاد در شهرداری وجود دارد. این در حالی است که متاسفانه اکنون در بسیاری از نهادهای زیرمجموعه شهرداری پروژه خاصی اجرا نمی شود  که نیروها هم به درستی کار کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مدیریت شهری بعدی هیچ نیرویی را به عنوان نیروی مازاد اخراج نخواهد کرد، اما پروژه هایی در دوره آینده تعریف خواهد شد که از ظرفیت همین نیروهای فعلی برای افزایش خدمات شهرداری بهتر استفاده شود.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟