زهراصدوقی: کمبود مسکن و معضل بیکاری؛ مهمترین مشکلات بانوان تهران / هدف  ارتقای حقوق زنان + فیلم
حجم ویدیو: 20.10M | مدت زمان ویدیو: 00:02:44

انتخابات 1400 / ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا روز 28 خرداد همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می شود.

تهران؛ نیازمند نگاهی نو در مدیریت شهری

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در شرایطی که شهر تهران در چهار سال گذشته با مشکلات اقتصادی و اجتماعی متعددی دست و پنجه نرم کرده است، در این چهار سال کمتر شاهد اجرای پروژه های عمرانی یا اقدامات زیرساختی مهم از سوی مدیریت شهری بودیم؛ مدیریتی که البته در طول چهار سال چند بار تغییر کرد و در بیشتر زمان ها، مسئولان شهرداری تهران علت کم کاری در اجرای پروژه های زیرساختی را بدهی های برجای مانده از مدیریت شهری قبل، طلب های شهرداری از دولت و مشکلات اقتصادی عنوان کردند.

همچنین از نظر بسیاری از ناظران، برنامه های فرهنگی اجراشده در این دوره از مدیریت شهری نیز بیشتر اقداماتی نمایشی بود که نتوانست در ارتقای نشاط اجتماعی در پایتخت اثر چندانی بگذارد. در این میان، برخی وعده های اجتماعی شهردار تهران از جمله تلاش برای حذف پدیده زباله گردی کودکان و ساماندهی کودکان کار ، روی زمین ماند و آسیب های اجتماعی پایتخت در این چهار سال به دلیل تشدید مشکلات اقتصادی کشور، بیشتر شد.

در این شرایط، شهر تهران در حالی در آستانه ششمین دوره انتخابات شوراها قرار گرفته است که نیاز به نگاهی نو در مدیریت شهری پایتخت و البته فضای شورای شهر بیش از هر زمان دیگری احساس می شود؛ از جمله داوطلبان انتخابات شورای شهر تهران که تلاش دارد در صورت راهیابی به شورای شهر، این نگاه نو را به پایتخت تزریق کند، زهرا صدوقی با کد انتخاباتی 5148 است.

زهرا صدوقی

دکتر زهرا صدوقی، جوان 29 ساله ای است که در مقطع دکتری عمومی دامپزشکی فارغ‌التحصیل شده، مدرک کارشناسی را در رشته حقوق دریافت کرده و اکنون رزیدنت تحصصی رشته رادیولوژی و عضو باشگاه نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر زهرا صدوقی برنامه های ویژه ای برای حل مسائل زنان ، انتخاب شهردار اصلح و توانا، ارتقای خدمات شهری، مبارزه با فساد اداری در امور شهری، ارتقای بهداشت شهری، ارتقای کیفیت میادین خرید و فروش مایحتاج عمومی، متناسب سازی امکانات شهری برای شرایط افراد دارای معلولیت، افزایش نشاط و شادی در شهر، کاهش ترافیک و آلودگی هوا ، بهبود روند مقاوم سازی بافت های فرسوده، شفاف سازی عملکرد شهرداری و ارائه گزارش های مستمر، ارتقای سلامت اجتماعی، افزایش مسیر دوچرخه در سطح شهر و اصلاح وضعیت رسیدگی به حیوانات شهری دارد.

شهرداری می تواند به توسعه اقتصادهای خانگی کمک کند

دکتر زهرا صدوقی، نامزد انتخابات شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا درباره هدف از حضور خود در این انتخابات عنوان کرد: کمبودها و کاستی هایی زیادی در حیطه کاری خودم و البته در زندگی بیشتر شهروندان تهرانی وجود دارد و احساس کردم که تا کنون، این مشکلات دغدغه اعضای شورای شهر نبوده است؛ به همین دلیل منتظر نماندم تا شاید روزی این مشکلات دغدغه اعضای شورای شهر شود؛ به همین دلیل کاندید شدم تا در جهت رفع این مشکلات تلاش کنم.

دکتر زهرا صدوقی مهمترین مشکل شهر تهران را معضلات اقتصادی دانست و تاکید کرد: شهرداری می تواند برای حل مشکلات اقتصادی با حمایت از اقتصادهای خانگی از جمله کمک به ترویج کشت و کارهای کوچک در پشت بام منازل تا حدی به حل مشکلات اقتصادی مردم تهران کمک کند.

این عضو باشگاه نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مدیریت شهری همچنین می تواند با احداث شهربازی‌های استاندارد در همه مناطق و یکسان سازی خدمات شهری در تمام نقاط شهر تهران، موجب ارتقای نشاط اجتماعی پایتخت شود. ضمن این که معتقدم باید حمایت مناسبی از حیوانات شهری انجام و روش رسیدگی به آنها اصلاح شود.

تاثیر موضوعات فرهنگی بر تمام ابعاد شهر

این نامزد انتخابات شورای شهر تهران آلودگی هوا را مهمترین مشکل پایتخت بعد از معضلات اقتصادی دانست و عنوان کرد: بی توجهی به اجرای پروژه های زیرساختی بلندمدت و عدم تمرکز روی پروژه های کوتاه مدت و کم هزینه از جملات اشکالات کنونی مدیریت شهری است. همچنین از نظر من، موضوع ترافیک در شهر تهران به‌راحتی قابل حل شدن است.

دکتر زهرا صدوقی مهمترین مشکلات زنان تهرانی را کمبود مسکن و معضل بیکاری توصیف کرد و گفت: شهرداری تهران املاک بدون استفاده زیادی دارد که می تواند برای ساماندهی زنان آسیب دیده شهر تهران از آنها استفاده کند. همچنین می توان مشاغل بسیاری در سرای محلات برای این بانوان ایجاد کرد تا به حل مشکلات آنها کمک شود.

وی با بیان این که در صورت پیروزی در انتخابات شورای شهر، قصد دارد عضو کمیسیون فرهنگی شورا شود، اظهار داشت: به نظر من، موضوعات فرهنگی روی تمام ابعاد شهر تاثیر دارد و در صورت حضور در این کمیسیون، تلاش برای حل مشکلات بانوان و مشارکت با حامیان حیوانات جزو مهمترین برنامه های من خواهد بود.

بی توجهی مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی در چهار سال گذشته

دکتر زهرا صدوقی با انتقاد از عملکرد نامناسب مدیریت شهری تهران در چهار سال گذشته بخصوص در حوزه های عمرانی، بیان کرد: قطعا مشکلات مالی موجود در شهرداری منجر به عقب مانده پروژه های عمرانی زیادی شده است. اما حتما کم کاری های مدیران نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده و حتما باید در این مدت پیشرفت های زیادی در این حوزه ها انجام می شد که متاسفانه انجام نشده است.

وی در این خصوص به کمبود ظرفیت حمل و نقل عمومی تهران اشاره کرد و گفت: شهروندان تهرانی انتظار داشتند که در این چهار سال تعداد واگن ها و ایستگاه های مترو افزایش یابد که متاسفانه پیشرفت در حوزه مترو به کندی رخ داد. همچنین شهرداری می توانست استفاده از دوچرخه را با ایجاد خطوط ویژه دوچرخه‌سواری در پایتخت توسعه دهد که در این حوزه نیز شاهد تحول مناسبی نبودیم.

این نامزد انتخابات شورای شهر تهران در پایان درباره مهمترین ویژگی های مورد نیاز شهردار آینده تهران عنوان کرد: تهران به شهرداری نیاز دارد که در درجه او، علم و آگاهی کافی داشته باشد و در درجه دوم توانایی اجرای دانسته ها و برنامه های خود را داشته باشد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟