طوفان به ایران می آید! / جزییات بارش ها و رعد و برق های خطرناک

وضعیت آب و هوا در کشورمان به گونه ای است که امروز نیز شاهد بارش باران در شمال غرب کشور خواهیم بود.

به گزارش رکنا، امیر سرکرده افزود: بارش‌ها را در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل، شمال کردستان و زنجان پیش رو خواهیم داشت ضمن اینکه شهروندان در این مناطق باید منتظر رگبار و رعد و برق باشند و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز باید منتظر بارش تگرگ در این مناطق باشیم.

سرکرده گفت: امروز در سواحل دریای خزر از جمله گیلان، مازندران و گلستان نیز بارش رخ می‌دهد و دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، شمال سمنان، استان البرز، قزوین و زنجان امروز بارش دارند و بارش‌ها عمدتا رگباری و پراکنده است.

کارشناس هواشناسی گفت: همچنین بارش در نواحی مرکزی، دامنه‌های زاگرس نیز اتفاق خواهد افتاد از جمله استان‌هایی مانند همدان و قم.

وی افزود: بارش‌ها همراه با وزش باد نسبتا شدید و موقتی است که در استان‌های مرکزی نیز در نواحی غربی استان اصفهان، ارتفاعات فارس و کرمان بارش‌های پراکنده و خفیف رخ خواهد داد.

سرکرده گفت: فردا کسانی که در شمال شرق کشور هستند از جمله خراسان شمالی، رضوی و جنوبی باید منتظر بارش باشند.

وی گفت: البته طی دو روز آینده پدیده غالب در نواحی شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید است که مرکز آن زابل خواهد بود و منجر به تولید گرد و خاک می‌شود.

سرکرده افزود: آب‌های شمالی و جنوبی کشور، دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان طی سه روز آینده مواج است و آسمان تهران صاف و در ساعات بعد از ظهر در نواحی شمالی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی است و دما در گرمترین ساعات به ۳۲ درجه می‌رسد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟