راه اندازی مراکز «خانه کوچک» برای نگهداری سالمندان توسط بهزیستی

به گزارش رکنا، «امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره مراکز شبه خانواده گفت: در گذشته مراکز نگهداری کودکان به صورت حجیم و گسترده وجود دارد و کودکان زیادی در این مراکز نگهداری می شدند، کودکان در این مراکز آموزش های لازم را نمی دیدند و حمایت و مراقبت خوبی از این کودکان نمی شد.

وی ادامه داد: با تدبیری که اندیشیده شد این کودکان به مراکز شبه خانواده ها سپرده شدند. در این مراکز هم نظارت و هم تربیت و آموزش کودکان به خوبی در حال انجام است و آموزش این کودکان نسبت به گذشته متفاوت و بسیار موثر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در تهران حدود ۷۰ مرکز شبه خانواده وجود دارد و براساس آیین نامه باید ۱۰ الی ۱۵ کودک در این مراکز نگهداری شوند.

شاهرخی تصریح کرد: ما این سیاست کوچک سازی مراکز را در خصوص دیگر مددجویان مانند سالمندان و افراد دارای معلولیت نیز دیده شده است و به مرور در حال اجراست و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مراکز برای این گروه از مددجویان نیز خواهیم.

وی با بیان اینکه پروسه مراکز خانه کوچک برای افراد دارای معلولیت و سالمندان درحال انجام است، خاطرنشان کرد: مراکز شبه خانواده حدود ۱۵ سال است که در حال فعالیت هستند. در سطح استان تهران نیز حدود ۴ هزار کودک در مراکز شبه خانواده نگهداری می شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 689393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟