مرخصی بارداری مادران 9 ماهه شد

به گزارش رکنا، محمد شریعتمداری در توییترش نوشت: به لطف خدا امروز پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران عزیز به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی افزود: همچنین مشکل چند ده هزار بانوان محترم بیمه شده تامین اجتماعی در زمینه افزایش مدت زمان دریافت هزینه ‎بارداری از شش به ۹ماه و تامین منابع آن به تصویب دولت رسید. ‎

در ماده ۵۹ قانون تامین اجتماعی به پرداخت کمک هزینه زایمان یا غرامت ایام بارداری اشاره شده است. بر مبنای قانون اگر بیمه شده خانومی دارای یک سال سابقه پرداخت حق بیمه باشد می‌تواند از این حق استفاده کند و برای شش ماه و هرماه دو سوم حقوقش را از تامین اجتماعی دریافت کند که بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش این مدت به ۹ ماه به تصویب هیات وزیران رسیده است.

پیش از این نیز مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در دی ماه سال ۹۸ از پیگیری تعیین تکلیف مرخصی زایمان خبر داده و گفته بود که پیشنهادی برای اعمال افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه ارائه داده‌ایم و توافق اولیه نیز در این مورد صورت گرفته است تا هزینه مربوط به اجرای این قانون به عنوان مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت لحاظ شود.

به گفته وی ۳۵ درصد از شکایات طرح شده در دیوان عدالت اداری مربوط به این موضوع است که با اجرایی شدن این تصمیم امیدواریم شاهد افزایش رضایتمندی بانوان مشمول این قانون و کاهش شکایات از سازمان باشیم.

شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه بارداری به بیمه شدگان زن به این شرح است:

- ظرف یک سال پیش از زایمان ، حق بیمه ۶۰ روز کار را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند.

- در مدت استراحت مشغول کار نبوده مزد یا حقوق دریافت نکرده باشند.

- در تاریخ اعلام بیماری، مشغول به کار بوده و یا در مرخصی استحقاقی باشند.

- در دوره استرحت مزدی برای وی مطرح باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 686918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟