امتحانات برای دانش آموزان کرونایی چگونه خواهد بود؟ +جزئیات

به گزارش رکنا، داریوش حکیمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه وزارت بهداشت از طریق کد ملی دانش‌آموزان وضعیت آنان را چک می‌کند، گفت: کد ملی تمام دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است و در سامانه ماسک وضعیت آنان چک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند نیز به صورت جداگانه امتحان می‌دهند.

حکیمی همچنین گفت: هر فردی هنگام برگزاری امتحانات علائم داشته باشد جداگانه امتحان می‌دهد.

وی در خصوص سلامت حوزه های امتحانات نهایی با بیان اینکه سال گذشته نیز شرایط امسال را داشتیم و تمام پروتکل‌ها را مدنظر گرفتیمف افزود: در سال جدید نیز این موضوع با توجه به شرایط جدید مورد بازبینی قرار گرفته است و دستورالعمل جدید به نواحی و مناطق ۳۹گانه استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درسال گذشته .۲۹۰حوزه امتحانی در پایه دوازدهم داشتیم، افزود: اکنون ۳۱۰ حوزه اجرا برای اخذ آزمون دانش‌آموز پایه دوازدهم پیش بینی شده و فاصله صندلی‌ها از هم چهار مترمربع است و از هر طرف ۲ متر پیش بینی شده و در بحث تهویه نیز سالن‌ها در شرایط بهتری قرار گرفته اند.

حکیمی ادامه داد: هرجایی که امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود داشته باشد این کار صورت می گیرد تا از دغدغه‌ها کاسته شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در پایه نهم امتحانات به صورت مدرسه ای برگزار می‌شود، گفت: تراکم در پایگاه‌های امتحانی این پایه کم و حدود ۳۰ دانش‌آموز است.

وی اعلام کرد: در حوزه امتحانی پایه دوازدهم یک نفر مراقب سلامت در حوزه نظارت کافی را دارد و از سوی شبکه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز این نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ، آزمون پایه نهم از روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت تا روز دوشنبه ۲۴ خردادماه و آزمون پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خردادماه به صورت حضوری برگزار می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟