آخرین اخبار از امتحانات نهایی 1400

امتحانات نهایی دانش آموزان نهمی و دوازدهمی در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش رکنا، این روزها شاهد اعتراضات مداوم دانش آموزان و خانواده های آن ها مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات هستیم. دانش آموزان علاوه بر نگرانی نسبت به شیوع کرونا، در خصوص تلاقی یافتن زمان کنکور سراسری و امتحان نهایی در صورت به تعویق افتادن امتحانات نهایی نیز اضطراب دارند.

در حالی که چند هفته ای است آمار مبتلایان به کرونا سیر صعودی داشته و به قول وزیر بهداشت به قله موج چهارم کرونا رسیده ایم، زمزمه هایی مبنی بر شناسایی ویروس کرونای آفریقایی و هندی نیز در برخی استان ها شنیده می شود، این بدان معناست که حالا حالاها با این بیماری باید دست و پنجه نرم کنیم و ماه های آینده نیز ضعیت دشواری را از نظر بهداشتی شاهد خواهیم بود.

در ماه های اخیر اصناف، گروه ها و مشاغل زیادی به واسطه کرونا آسیب دیدند و به قول معروف کمرشان خم شد. دانش آموزان و دانشجویان نیز از این موضوع مستثنی نبودند و علاوه بر دشواری های آموزش مجازی، به گفته کارشناسان با افت تحصیلی ناشی از آموزش مجازی مواجه شدند.

یکی از داغ ترین خبرهایی که طی هفته های اخیر شنیده شد، اعتراض دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم برای برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری و عدم تخصیص فرجه ای مناسب با توجه به شرایط موجود و احتمال تلاقی پیدا کردن امتحان نهایی و کنکور سراسری بود.

بیشتر بخوانید؛

اعتراض کلاس نهمی و دوازدهمی ها به برگزاری امتحانات نهایی

وزارت بهداشت: امتحانات نهایی در زمان مقرر برگزار می شود

آزمون های 1400 تا پایان مرداد تمام می شود

گفتنی است، بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایان سال دانش ‌آموزان پایه ‌های نهم و دوازدهم باید به صورت حضوری برگزار شود، اگر چه برگزاری امتحانات به شکل حضوری، منوط به اجازه و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست.

بر اساس اطلاعات رسیده از ستاد ملی کرونا ، برگزاری امتحانات نهایی به شکل حضوری در تاریخ اعلام‌شده قبلی (یعنی ٢٧ اردیبهشت) به تصویب اعضای ستاد رسید.

مقرر شد ٣٠ درصد محتوای کتاب‌های درسی برای امتحانات پیش رو حذف و سوالات با توجه به شرایط سخت سال تحصیلی جاری طراحی شوند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟