وزارت بهداشت: امتحانات نهایی در زمان مقرر برگزار می شود / کنکور 1400 بدون تعویق زمانی برگزار خواهد شد

دکتر سیما سادات لاری گفت: براساس تصمیم کمیته تخصصی که به منظور بررسی شرایط برگزاری آزمون‌ها برگزار شد، امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم در زمان مقرر و با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی به شکل حضوری برگزار خواهد شد. ستاد ملی کرونا در این خصوص روز شنبه تصمیمات قطعی خود را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش رکنا، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه درحال حاضر با موضوعات کنکور 1400 و برگزاری امتحانات سال یازدهم و دوازدهم رو به رو هستیم اظهار داشت: برگزاری یا تعویق این آزمون‌ها بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

وی افزود: از نظر وزارت بهداشت برگزاری آزمون‌ها به صورت آنلاین اولویت دارد به دلیل اینکه وزارت بهداشت همواره بر عدم ارتباط مستقیم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید دارد ولی در صورتی که برگزاری آزمون ضروری باشد تاکید دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌ها برگزار شود.

لاری خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز با همین چالش‌ها برای برگزاری کنکور مواجه بودیم که تصمیم بر این شد که تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش یابد و نظارت‌های بهداشتی سختگیرانه اعمال شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته کنکور سراسری با فاصله‌گذاری اجتماعی به بهترین شکل ممکن برگزار شد اظهار داشت: در شرایط حاد کرونایی ممکن است کنکور به تعویق بیفتد و ستاد تصمیم خواهد گرفت که کنکور در شرایط بهتری برگزار شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعویق کنکور و برگزاری امتحانات خرداد ماه بستگی به شرایط شیوع بیماری در کشور بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا است هرچند وزارت بهداشت همواره بر رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی تاکید داشته و ما توصیه‌های لازم را در این خصوص ارائه می‌دهیم./ فارس آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟