هشدار درباره شنا کردن در دریاچه سدها

به گزارش رکنا، محمد شهریاری با بیان این که هر سال در فصل تابستان شاهد حضور شهروندان و مسافران عبوری و گردشگران در کنار تأسیسات آبی هستیم که متاسفانه برخی شهروندان نسبت به تابلوهای هشدار در خصوص عدم شنا در این مکانها بی اعتنا هستند، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۷ نفر بر اثر بی توجهی در تأسیسات آبی و رودخانه های استان تهران غرق شدند، ۷۱ درصد از غرق شدگی ها مربوط به شبکه های آبیاری و زهکشی، ۲۴ درصد در دریاچه سدها و ۵ درصد آن در رودخانه های استان بوده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز تا کنون شاهد غرق شدن پنج نفر از شهروندان هستیم که دو نفر آن ها به ترتیب ۱۹ و ۲۸ ساله بودند، تاکید کرد: با وجود هشدارها، نصب تابلوهای ورود ممنوع و عدم شنا و فنس کشی هایی که انجام شده است اما همچنان شاهد ورود و حضور غیرمجاز شهروندان در این اماکن بوده و همین امر باعث بروز حوادث دلخراش می شود.

مدیر دفتر بهره برداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: عمق زیاد آب، اشباع و لغزشی بودن حاشیه دریاچه سدها و رودخانه‌ها و شیب تند دیواره کانال‌ها، احتمال غرق شدن را افزایش می دهد از این رو شهروندان از نشستن و شنا در این اماکن خودداری کنند.

شهریاری با تاکید بر اینکه همه ساله قبل از شروع فصل گرما و در طول تابستان، اقدامات خوبی توسط این شرکت در زمینه اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث و خطرات در تأسیسات آبی صورت می گیرد، اظهار کرد: اطلاع رسانی ممنوعیت شنا در دریاچه سدها، رودخانه ها و کانال های آبیاری و زهکشی، تجدید نصب علائم هشداردهنده، شناسایی نقاط حادثه خیز و نصب نرده، تهیه کلیپ های مرتبط با خطرات شنا در تأسیسات آبی و گشت های روزانه در دریاچه و حرایم تأسیسات از جمله موارد در دست اقدام است.

وی با اشاره با اقدامات مقابله ای انجام شده در این راستا گفت: در سال گذشته با انجام مکاتبه با شهرداری های کلیه شهرهای استان، پیشنهاد همکاری جهت سرپوشیده کردن کانال ها در داخل بافت شهری و مراکز جمعیتی را مطرح کردیم که در صورت تحقق و عملیاتی شدن این امر گام بسیار مهمی در کاهش تلفات و غرق شدگی شهروندان در کانال های آبیاری برداشته خواهد شد.

کسری ۱۱۸ میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای تهران

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به وضعیت منابع آبی سدهای تهران نیز گفت: در حال حاضر ۷۸۷ میلیون متر مکعب آب در سدهای پنجگانه استان تهران ذخیره شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۱۸ میلیون متر مکعبی را نشان می‌دهد.

شهریاری با بیان اینکه در روز مشابه سال گذشته ۹۰۵ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای پنجگانه این استان ذخیره شده بود، گفت: درحال حاضر ذخیره آب در سد امیر کبیر ۱۷۵ میلیون متر مکعب، لتیان ۵۵ میلیون متر مکعب، طالقان ۳۲۲ میلیون متر مکعب، لار ۱۰۸ میلیون متر مکعب و ماملو ۱۲۷ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی تهران به گونه ای است که شهروندان باید بیش از گذشته به مدیریت مصرف توجه داشته باشند، گفت: تمام تلاش ما این است که برای تامین آب شرب تهران با مشکلی مواجه نشویم که در این خصوص نیازمند همراهی و همکاری شهروندان محترم در مدیریت و مصرف بهینه آب هستیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟