برعکس آنچه بدنتان به شما می گوید انجام دهید تا افسرده نشوید / نشانه های افسردگی کرونایی

کرونا از نوع کار و کسب تا آموزش و دورهمی و سفر و ازدواج و ... را به یکباره تغییر شکل داد. این تفاوت ها روان ساکنان زمین را نیز نشانه گرفت. افسردگی ، خشم از نشانه ای روحی مواجه با این ویروس بود و هست. نشانه هایی که اگر جدی گرفته نشوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، اکنون بیش از 14 ماه از آغاز شیوع کرونا در جهان می گذرد بسیاری از ما احساس عدم اطمینان ، نگرانی ناشی از تغییرات عادات و زندگی خود را داریم.

اگرچه داشتن افکار مکدر و خسته در برابر کووید 19 طبیعی است ، اما اگر مراقب نباشیم این خستگی و افسردگی تأثیر بر زندگی روزمره ما می گذارد که بسیار زخم زننده و آسیب زا است.

چگونه باید تغییرات روحی خطرناک در این دوره کرونایی در خود را تشخیص دهیم؟ این سوالی است که خیلی از ما از خود می پرسیم تا مانع ویرانی روح و روان خود در این اپیدمی افسرده کننده شویم.

علائم افراد متفاوت خواهد بود ، اما چند مورد رایج وجود دارد که باید مراقب آنها باشیم.

اولین نشانه این است که احساس نمی کنید خود قبلی هستید ، این ممکن است یکی از اولین علائمی باشد تجربه می کنید. ممکن است دریابید که به اندازه گذشته از کارها لذت نمی برید.

سایر علائم شایع عبارتند از:

احساس غم ، اشک ، پوچی یا ناامیدی

احساس بی قراری

گناه

عصبانیت یا تحریک پذیری بیش از حد طبیعی

کنار کشیدن از چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید

اجتناب از صحبت با دوستان و خانواده

تغییر در خواب

افکار آسیب رساندن به خودتان تا حد تمایل به خودکشی

تغییر در اشتها یا وزن (بیشتر یا کمتر)

به دلیل محدودیت های کووید19 ، ما در بسیاری از کارهایی که می توانستیم برای خوشحالی خود می توانستیم انجام دهیم محدود شده ایم. بنابراین هر گونه محدودیت خودخواسته می تواند نشانه ای از آغاز افسردگی باشد.به دوام علائم افسردگی یا اضطراب توجه کنید. تفاوت در مدت دوام این احساسات است.

اگر دائماً از نقش های عادی خود مانند کار یا زندگی خانوادگی منحرف می شوید ، این می تواند نشانه ای از وضعیت جدی افسردگی باشد که این روزهای درگیری با پاندومی شما را گرفتار کرده است.

حضور در یک دوره افسردگی به این معنی نیست که شما نمی توانید لحظات خوشبختی را تجربه کنید.اما اگر بیشتر اوقات ناراحت ، عصبانی یا مضطرب هستید ، ممکن است لازم باشد از متخصص کمک بگیرید.

افرادی که در گذشته افسردگی بالینی را تجربه کرده اند به احتمال زیاد دراین روزها بیشتر در معرض افسردگی عمیق تر هستند باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند و اطرافیان آنها نیز باید دقت بیشتری به روحیه این اشخاص داشته باشند زیرا می تواند بی توجهی به افزایش افسردگی ، این افراد را حتی به مرز خودکشی و اقدام نهایی این تصمیم برساند. بنابراین ، مهم است که اگر متوجه شدید خود یا یکی از عزیزانتان در افسردگی قرار دارید ، از علائم آگاه باشید و از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرید.

عکس آنچه بدنتان به شما می گوید را انجام دهید

اگرچه ممکن است سخت باشد ، اما گاهی اوقات بهترین کار برای خارج شدن از یک دوره افسردگی این است که برعکس آنچه بدن شما به شما می گوید انجام دهید. هنگامی که افسرده هستید ، بدن شما به شما می گوید برای ماندن در افسردگی هر کاری که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال،افسردگی شما ممکن است به شما بگوید از چیزی که قبلاً لذت می برید ، مانند بلند شدن از رختخواب برای پیاده روی ، خودداری کنید. ولی شما باید برعکس آن را انجام دهید و احتمالاً خواهید دید که آنقدرها هم که فکر می کردید بد و بی فایده نیست.

بیرون رفتن از خانه ، گفتگو با دوستان و عزیزان و ورزش در حال حاضر گزینه هایی است که در این دوره فاصله گذاری اجتماعی می توان برای دور شدن از افسردگی از آن بهره برد.

بهره گیری از روانشناس و درمان های روانی آنلاین

دراین روزها به نظر جامعه روانشناسی باید بیشتر از قبل به کمک مردم بیاید و هر چقدر آمار افسردگی و اختلالات روانی افزایش یابد وظیفه روانشناسان نسبت به جامعه مهمتر و فوری تر می شود. جامعه روانشناسی باید با تعیین قیمت های دقایق روانکاوی و ایجاد بستر آنلاین بین پزشک و مشاور و بیمار به یاری سلامت جامعه بیایند.یوگا ، مدیتیشن و ماساژ نیز برای بهبود خلق و خو مناسب است.

در حالی که ما نمی دانیم همه گیری COVID-19 چه مدت دوام خواهد داشت باید بر احساس افسردگی یا اضطراب غلبه کنیم.

صبور باشید و اعتماد کنید که همه چیز بهتر خواهد شد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 682173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟