حریرچی: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال از فردا آغاز می شود/ 65 تا 80 ساله ها در سامانه اینترنتی ثبت نام کنند + فیلم
حجم ویدیو: 25.55M | مدت زمان ویدیو: 00:03:30

ایرج حریرچی درباره واکسیناسیون عمومی سایر گروه های سالمندان توضیح داد: افراد زیر 80 سال، یعنی به ترتیب افراد بین 75 تا 80 سال، افراد بین 70 تا 75 سال و افراد بین 65 تا 70 سال می توانند از فردا برای دریافت واکسن کرونا از طریق سامانه اینترنتی salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 80 سال از فردا خبر داد و گفت: فردا از شهر تبریز و البته به صورت اینترنتی در سراسر کشور، واکسیسناسیون افراد بالای 80 سال شروع می شود. این عزیزان، گروه یک از فاز دوم واکسیناسیون سراسری کشور هستند که ما شماره تلفن و آدرس قریب به اتفاق این افراد را داریم و خودمان از آنها برای مراجعه دعوت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ احتیاجی برای مراجعه حضوری به خانه های بهداشت جهت ثبت نام افردا بالای 80 سال نیست و تعدادی از این افراد که آدرس و شماره تلفن آنها عوض شده است یا تا به حال سابقه مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی را نداشته‌اند، می توانند با شماره تلفن های مشخصی که از اعلام می‌شود، تماس بگیرند و برای دریافت واکسن راهنمایی شوند.

حریرچی درباره واکسیناسیون عمومی سایر گروه های سالمندان نیز توضیح داد: افراد زیر 80 سال، یعنی به ترتیب افراد بین 75 تا 80 سال، افراد بین 70 تا 75 سال و افراد بین 65 تا 70 سال می توانند از فردا برای دریافت واکسن کرونا از طریق سامانه اینترنتی salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن اولویت بندی شوند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: سالمندان وقتی به این سامانه مراجعه می کنند، باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و کد ملی را در این سامانه ثبت کنند تا بعدا ما از طریق ارسال سه پیامک زمان دریافت واکسن را به آنها اطلاع دهیم. در پیامک اول، زمان حدودی تزریق واکسن به سالمندان اعلام می شود و پیامک دوم نیز یک هفته قبل از واکسیناسیون به سالمندان ارسال می شود و پیامک سوم نیز یک روز قبل از واکسیناسیون به سالمندان فرستاده می شود و در پیامک آخر به سالمندان گفته می شود که باید به کدام مرکز باید مراجعه کنند.

حریرچی تصریح کرد: موضوعاتی که در روزهای گذشته درباره ثبت نام حضوری در فضای مجازی اعلام شده یا هر سامانه دیگری که غیر از سامانه salamat.gov.ir برای ثبت نام اعلام شده، جعلی است و مردم برای آنها نباید برای آنها وقت بگذارند و مراجعه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بنابراین این طور نیست که افراد بتوانند با مراجعه به خانه های بهداشت برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کنند، بلکه ما با تعیین وقت قبلی، محل واکسیناسیون را به افراد اعلام می‌کنیم، چون خود این افراد اکثرا در خانه‌ها قرنطینه هستند و تجمع آنها برای ثبت نام خطرناک است.

حریرچی در پایان تاکید کرد: بنابراین اساسا نیازی به حضور مردم به مراکز بهداشتی نیست، چون در بسیاری از استان‌ها اصلا در مراکز بهداشتی واکسن تزریق نخواهیم کرد، بلکه مکان های دیگر از جمله سالن های ورزشی بزرگ یا بیمارستان هایی را که هنوز افتتاح نشده، برای تزریق واکسن انتخاب کردیم و مکان های آن را خود ما اعلام خواهیم کرد. بنابراین افراد زیر 80 سال فعلا عجله نکنند و فقط در سامانه ثبت‌نام کنند تا بعدا برایشان پیامک بیاید. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟