نامزدهای انتخابات 1400 به جای تبلیغات خود، به آسیب دیده ها از کرونا کمک کنند

انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در 28 خرداد ماه 1400 برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با نزدیک شدن به دوران انتخابات برخی از نامزدها به این فکر می افتند که تبلیغات کرده و خود را به مردم معرفی کنند.

این هزینه ها درحالی خرج می شود که ممکن است از میزان درآمد افراد در زمان خدمت هم فراتر رود! حال آن که به عقیده بعضی افراد می توان چنین مبالغ و هزینه هایی را برای مناطق محروم، افراد ناتوان و یا حمایت از مشاغل و صنوف آسیب دیده صرف کرد.

اکنون در زمانی قرار داریم که ارتباط مردم با فضای مجازی بیش از پیش شده و استفاده از این بستر علاوه بر هزینه های کم، امکانات بیشتری دارد.

صداوسیما برای نامزدهای شورای شهر زمان اختصاص دهد

ابوالفضل قناعتی، عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص هزینه های انتخاباتی برخی نامزدها در دوران تبلیغات انتخابات به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: باید در نظر داشت که امروز نامزدهای انتخاباتی مایل اند تا خود را به مردم معرفی کنند. بهرحال باید سیستم و فضایی باشد تا نامزدها فرصت داشته باشند تا خود را به مردم معرفی کنند. از طرفی مردم نیز باید بدانند که آقا یا خانم فلانی در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده است. اکنون ما بایستی حداقل هایی داشته باشیم، مثلاً در قدیم، نامزدها در مساجد و برخی مکان های عمومی به سخنرانی می پرداختند و تبلیغات می کردند، عکس خود را برای شناساندن خود در محلات نصب می کردند و همین موارد هم بهرحال هزینه بر بود.

وی در مورد نحوه تبلیغات برای انتخابات گفت: اگر صدا و سیمای استان ها برای نامزدهای انتخابات در حد چند دقیقه فرصت دهند تا خود را نشان دهند و از این طریق تبلیغات کنند حرفی نیست، اما وقتی امکانی برای تبلیغات از طریق رسانه ملی نباشد، نامزدها نیز مجبور می شوند تا با هزینه های آنچنانی برای خود تبلیغات کنند.

یک نماینده مگر چقدر درآمد دارد که در انتخابات هزینه های گزاف می کند؟

قناعتی در تشریح روش های تبلیغاتی مناسب در انتخابات گفت: بعضی از نامزدها بی انصافی می کنند، مثلاً در کوچه ها، بن بست ها و همه دیوارهای خیابان عکس و کاغذ می چسبانند که کاری شایسته نیست، علاوه بر این در بعضی از شهرستان ها نامزدهای انتخاباتی سفره های رنگین می اندازند. این اقدامات مورد تایید هیچکس نیست و مردود است. واقعیت این است که یک نماینده شورای شهر مگر چقدر درآمد دارد که قبل از انتخابات هزینه های گزاف و عجیب و غریب می کند؟

عضو سابق شورای شهر تهران درباره انتخابات شورای شهر پایتخت گفت: انتخابات شورای شهر در شهرهای مختلف شرایط متفاوتی دارد، مثلاً در تهران 22 منطقه و 354 محله وجود دارد و کسی که بخواهد در این اندازه خودش را معرفی کند، کاری دشوار پیش رو دارد. گاهی ممکن است کسی بخواهد به تنهایی خود را به مردم معرفی کند و خرج های آن چنانی کند که این اقدام هم کاری مناسب به شمار نمی رود. لازم به ذکر است بعضی افراد نیز ممکن است در لیست های انتخاباتی قرار نگیرند و به همین دلیل با صرف هزینه های کلان اقدام به تبلیغات می کنند.

نامزدهای ریاست جمهوری در صداوسیما فرصت تبلیغات دارند

ابوالفضل قناعتی در مورد تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: اگر در انتخابات ریاست جمهوری کسی بخواهد در سطح گسترده تبلیغات کند، باید نگاه دیگری به آن فرد داشت، زیرا اکنون صداوسیما برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری صندلی گذاشته است تا از طریق تلویزیون با مردم صحبت کنند و برنامه های خود را ارائه دهند. افراد به صورت انفرادی، با خبرنگاران، گروهی و مذاکره ای در تلویزیون فرصت تبلیغات و ارائه برنامه دارند. ضمناً این افراد در نزد مردم چهره شناخته شده ای دارند و نیازی به هزینه کردن برای چاپ عکس و بنر و امثالهم در جای جای شهر را ندارند.

وی در مورد امکان فضای مجازی برای تبلیغات انتخاباتی گفت: به همه افرادی که نامزد انتخابات شده اند پیشنهاد می کنیم که در فضای مجازی که فضای ارزان تر است و مردم نیز با آن همراه تر هستند استفاده کنند. اکنون با استوری، پست و ایجاد کانال در فضای مجازی می توان به راحتی با مردم ارتباط گرفت. همچنین با توجه به قیمت کاغذ و مشکلی که در این صنعت داریم، به نظر می رسد نامزدها باید روش تبلیغات خود را عوض کنند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟