عزیزی : شرکت های خصوصی  واکسن کرونای خارجی خریدند ، فقط معطل مجوز دولت هستند

آمار کشته و ابتلا کرونایی در ایران جهش یافته است . امروز آمار مرگ با ابتلا به کرونا در ایران طی 24 ساعت  304  نفر اعلام شد بدین ترتیب مجموع آمار رسمی ، جان باختگان از کووید 19 در ایران  به ۶۵ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار رکنا ، امروز ، دکتر مینو محزر- عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا در گفت و گو با رکنا  تاکید کرده است که برای خرید واکسن کرونا دیر اقدام کردیم و تاییدی هم بر پیش خرید واکسن های کرونا موجود جهان تا سال 2022 داشت که البته ایران  جزو کشورهای نیست که پیش خرید ها را انجام داده است و ایرانیان باید صبر کنند تا کشورهایی که زودتر اقدام به خرید کرده اند ،واکسن های خود را تحویل بگیرند و سپس نوبت به ما برسد.

دکتر عبدالرضا عزیزی-  عضو شورای عالی  نظام پزشکی کشور در خصوص اینکه در چنین شرایطی که واکسن های کرونای جهان پیش خرید شده است ایران تا تایید واکسن های ایرانی چه تدبیری برای مهار کرونا می تواند داشته باشد  به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: نهادهای مختلف کشور در تلاش برای تولید واکسن ایرانی هستند. به طول مثال بنیاد برکت، در حال تولید واکسن برکت است که خبرها حکایت از این دارد که تا خرداد ماه به تولید انبوه خواهد رسید. نهادهای ثروتمند کشور نسبت به تامین واکسن بی تفاوت نیستند. رئیس جمهوری نیز اخیرا به شرکت های خصوصی اجازه داده  تا با اعتبار و پول خود برای تامین واکسن اقدام کنند و  وارد عمل شوند.

وی  با تاکید بر اینکه این  دستور رئیس جمهوری بسیار هم منطقی است ادامه داد:  اگر بخش خصوصی به این مبحث وارد شود امکان اینکه واکسن هایی که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی هستند وارد کشور شود بیشتر است  که هم کمک به دولت و هم کمک به مردم خواهد بود.ضمن اینکه بسیاری از شرکت های ایرانی واکسن کرونا را از قبل پیش خرید کردند و تنها منتظر اجازه دولت هستند تا واکسن هایی که خریداری کرده اند وارد کشور کنند و مورد استفاده ایرانیان قرار بگیرد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه این شرکت ها داخلی هستند و با شرکت های خارجی در خصوص خرید واکسن معامله کرده افزود: دولت وقتی توان خرید واکسن ندارد می تواند از توان بخش خصوصی استفاده کند.

 

 

 

کدخبر: 677668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟