فاز اول واکسیناسیون کرونا تا نیمه اردیبهشت به پایان می رسد/ تا الان چند ایرانی واکسن کرونا زده اند؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت توضیحاتی را درباره میزان تامین واکسن کرونا از کشورهای گوناگون و روند توزیع این واکسن ها در فاز اول واکسیناسیون ارائه کرد.

به گزارش رکنا، دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با محموله 700 هزار دوز واکسن آسترازنکا که به تازگی از سبد کوواکس به دست ما رسیده است، خوشبختانه پیش بینی این است که با روند واکسیناسیون بتوانیم تقریبا فاز اول واکسیناسیون را تا نیمه اردیبهشت تمام کنیم.

وی افزود: تعدادی از واکسن ها از کشور چین اهدا شده که حدود 400 هزار دوز دست ما خواهد رسید و تقریبا از نیمه اردیبهشت ماه می توانیم وارد فاز دوم واکسیناسیون شویم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: قبلا هم واکسن اسپوتنیک داشتیم که از روسیه به دستمان رسیده بود. مقداری هم واکسن از هند خریداری کردیم.

رئیسی تصریح کرد: ما از هند 500 هزار دوز خریده بودیم که 125 هزار دوز رسیده است. لذا در مجموع با این تعداد واکسن می توانیم فاز یک واکسیناسیون کرونا را تمام کنیم.

گفتنی است؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز برای اولین بار آمار رسمی واکسیناسیون کرونا را اعلام کرد.

براساس این آمار تا کنون تنها ۳۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۰۰ هزار و ۶۹۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق‌شده در کشور به ۴۶۲ هزار و ۶۴۲ دُز رسیده است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟