بی توجهی ستاد ملی مبارزه با کرونا به هشدار جدی زالی درباره تهران + سند

در روزهای اخیر آمار جان باختگان کرونایی در تهران به گفته سعید خال، رئیس سازمان بهشت زهرا (س) از مرز 100 نفر هم عبور کرده است و مسئولان حوزه سلامت پایتخت معتقدند تهران در وضعیت قرمز نیست، بلکه در وضعیت سیاه کرونایی قرار دارد.

به گزارش رکنا، هفته گذشته برخی از اعضای شورای شهر تهران درخواست تعطیلی دو هفته‌ای تهران را مطرح کردند که خواست آنها مانند نوبت های قبلی مورد پذیرش ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار نگرفت.

این درحالی است که چند روز پیش علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نیز گفته بود که ما در تهران وزن‌دهی تمام عوامل خطر را برآورد کردیم؛ به عنوان مثال حمل‌ونقل عمومی وزنی معادل ۲۶ تا ۳۲ درصد را به خود اختصاص می‌دهد و پاساژهای متراکم، رستوران‌ها، مراکز پر ازدحام خرید و... بررسی نیز جزو مهمترین عوامل پرخطر هستند.

زالی همچنین تاکید کرد که در مناطق مرکزی شهر معمولا احتمال ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد و در مواردی که محل سکونت فرد در دو نقطه متفاوت از شهر تهران باشد، ضریب ابتلا بالاتر می‌رود و این در حالی است که متوسط پیمایش هر تهرانی ۱۰.۲ کیلومتر است.

وی هشدار داد که وضعیت تهران رسما قرمز است و هیچ منطقه‌ای از تهران از آلودگی مصون نیست و حتی به نظر من آلودگی تهران فراتر از قرمز است. نرخ شاخص‌ها رشد شتابان و فزاینده‌ای دارد و این موضوع بیشتر موجب نگرانی ما است.

در این میان به تازگی نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد زالی درخواست تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران را در تاریخ 16 فرودین ماه همزمان با اوج‌گیری موارد ابتلا به وزیر بهداشت ارائه کرده است. در این نامه روند نگران‌کننده ابتلای بیماران کرونایی در تهران برای وزیر تشریح شده است.

نامه زالی

در این میان اما به نظر می‌رسد بی‌توجهی دوباره به درخواست قرنطینه از سوی زالی، بازهم در تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا ریشه دارد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟