نقشه ایران قرمزتر شد/ تحقق وعده وزیر بهداشت!

آخرین به‌روزرسانی اپلیکشین ماسک وزارت بهداشت در روز 23 فروردین نشان می دهد که با پیوستن 18 شهر دیگر به جمع شهرهای قرمز کرونایی، تعداد شهرهایی که شرایط شیوع کرونا در آنها در وضعیت قرمز قرار گرفته است به 295 شهرستان افزایش یافت.

به گزارش رکنا؛ نقشه جدید وضعیت همه گیری کرونا در ایران از وجود ۲۹۵ شهرستان قرمز، ۹۹ نارنجی، ۴۵ زرد و‌ ۹ شهرستان آبی در سراسر کشور حکایت دارد.

نقشه ایران

بر این اساس، تازه ترین شهرستان هایی که در وضعیت قرمز قرار گرفته اند، شامل شهرستان های کلیبر و ملکان (آذربایجان شرقی)، چالدران و سردشت (آذربایجان غربی)، بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال، سرعین، گرمی و مشگین‌شهر (اردبیل)، چادگان (اصفهان)، اشتهارد (البرز)، سیروان (ایلام)، جم (بوشهر)، قرچک و ملارد (تهران)، خانمیرزا (چهارمحال و بختیاری)، طبس (خراسان جنوبی)، بجستان، بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه و کاشمر (خراسان رضوی)، جاجرم و گرمه (خراسان شمالی)، سلطانیه (زنجان)، استهبان، بوانات، پاسارگاد و نی‌ریز (فارس)، دهگلان (کردستان)، بردسیر (کرمان)، دالاهو و قصرشیرین (کرمانشاه)، گالیکش (گلستان)، سیاهکل، شفت و ماسال (گیلان)، جزیره کیش (هرمزگان) و اسدآباد (همدان) هستند.

شهرستان‌های کوثر و نیر (اردبیل)، دهاقان (اصفهان)، جوین و خلیل‌آباد (خراسان رضوی)، مانه و سملقان (خراسان شمالی)، ایجرود (زنجان)، علی‌آباد و کلاله (گلستان) و بافق (یزد) نیز از وضعیت زرد به نارنجی تغییر یافت.

همچنین شهرستان‌های، سپیدان (فارس) و بم (کرمان) که قبلا در وضعیت قرمز قرار داشتند به دلیل تثبیت روند بستری از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت یافت. البته در صورت کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی، احتمال افزایش روند بستری و تغییر وضعیت دوباره به قرمز وجود خواهد داشت.

گفتنی است؛ دیروز سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به قرمزتر شدن وضعیت همه گیری کرونا در ایران هشدار داد و حتی پیش بینی کرد این نقشه سیاه می شود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 676842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟