آخرین وضعیت بارش برف و باران در کشور/ تهران از امروز خنک تر می شود

آب و هوا در 19 استان کشور بارانی پیش بینی شده است.

به گزارش رکنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز (جمعه) در برخی مناطق استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شرق سمنان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، گاهی وزش باد و نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

همچنین فردا (شنبه) در خراسان رضوی، خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران و وزش باد و در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان و هرمزگان ابرناکی و بارش خفیف باران رخ می‌دهد.

بر اساس اعلام این سازمان، یکشنبه آینده اول فروردین ۱۴۰۰ در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت.

روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در بیشتر نقاط کشور جوی آرام حاکم است و اواسط روز سه شنبه (سوم فروردین) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و برای آذربایجان غربی، و شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات، بارش برف و باران پیش بینی شده است.

همجنین امروز (جمعه) در شمال غرب و غرب کشور، بخش‌های مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم بود، امروز شمال خلیج‌فارس و از شنبه ۳۰ اسفند تا دوشنبه (دوم فروردین) نیز بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

وضعیت آب و هوای تهران

در حال حاضر دمای هوای تهران ۱۰ درجه سانتی‌گراد بوده و وزش باد (با بزرگی بالاتر از ۰,۷ متر بر ثانیه) به‌ سمت شمال شرق در جریان است.

براساس اطلاعات دریافت شده از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وضعیت کیفی هوای امروز تهران با شاخص ۱۱۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

آمار و ارقام بیانگر آن است که از ابتدای سال تا به امروز تهران ۱۵ روز پاک و ۱۹۵ روز قابل قبول، ۱۰۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵ روز ناسالم داشته است در حالی‌که این وضعیت در مدت مشابه سال قبل ۷ روز هوای پاک، ۲۲۷ روز قابل قبول، ۸۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۸ روز ناسالم بوده است.

پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوا از وضعیت کیفی هوا بر مبنای گزارش‌های هواشناسی حاکی از آن است که عدم وزش باد مؤثر، انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و کیفیت هوا را در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داد.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟