عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: توصیه های پزشکی رئیس جمهور تعجب برانگیز است

کرونا در روزهای پایانی سال وضعیت شکننده ای دارد و سفرهای نوروزی ممکن است آمار مبتلایان و فوتی های کرونا را افزایش دهد.

به گزارش رکنا، همایون سامح نجف آبادی درباره عدم جلوگیری از سفرهای نوروزی با توجه به احتمال شیوع فراگیر ویروس کرونا در کشور گفت: تعجب می‌کنم که چرا جلوی سفرها گرفته نشده است و دولت باید سخت گیری بسیار زیادی در خصوص سفرها اعمال می‌کرد اما متاسفانه این ‌کار انجام نشده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نه تنها جلوی سفرهای نوروزی گرفته نشد، بلکه توصیه شد به عید دیدنی بروید اما ماسک بزنید، سوالی که پیش می‌آید این است که آیا شخصی که به عید دیدنی می‌رود از ابتدای ورود به خانه میزبان تا انتهای حضور ماسک بر صورت دارد؟ آیا نمی‌خواهند چای و یا آجیل بخورد؟

وی ادامه داد: قطعا کسی که به عید دیدنی می‌رود ماسکش را برای خوردن بر می‌دارد. جای تعجب دارد که چرا آقای رئیس‌جمهور چنین توصیه‌ای کردند و به نظرم ایشان باید مشاوران خود را در این زمینه تغییر دهند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با دولت وارد گفت‌وگو نشده تا جلوی سفرهای استانی گرفته شود، عنوان کرد: متاسفانه ما درگیر فصل بودجه بودیم و کمیسیون‌ها کار نمی‌کردند و صبح وعصر اعضای کمیسیون ها درگیر بودجه بودند از این رو فرصت نشد که برای جلوگیری از سفرهای نوروزی راهکار بیاندیشیم.

وی خاطر نشان کرد: گفته می‌شود که چگونه رفتار کنیم تا استانی قرمز نشود اما من می‌گویم با توصیه های رییس جمهور می توان استان ها را به وضعیت قرمز درآورد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که در ایام نوروز مردم چگونه باید رفتار کنند تا از موج بعدی جلوگیری شود، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: مردم ما فرهنگ استفاده از ماسک و الکل را یاد گرفته اند واین باعث دلگرمی است اما مواجه شدن آنها با یکدیگر در مهمانی ها خطر انتقال ویروس را تشدید می کند که مسئله‌ای نگران کننده است./ایلنا  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟