وضعیت 40 شهر در حالت قرمز و نارنجی

کرونا 40 شهر را در حالت قرمز و نارنجی قرار داده است.

به گزارش رکنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در شصت و یکمین جلسه این کمیته، دستور العمل های استقرار هلال احمر در مرزها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در همین راستا افزود: پروتکل ها، پشتیبانی، تجهیزات تخصصی و آموزش در این خصوص باید صورت بگیرد. وزارت بهداشت الزامات ورود به داخل کشور را به هلال احمر، وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و وزارت راه و شهر سازی اعلام کند.

ذوالفقاری با اشاره به تعطیلات نوروزی تاکید کرد: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز از هر گونه جابجایی بین شهری می باشد. سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از امروز که رنگبندی شهرها اعلام می شود، تا ۱۵ فروردین ماه به همان منوال خواهد بود.

وی در همین راستا افزود: چنانچه در طول تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافرین ۷۲ ساعت مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی تواند وارد آن شهر بشود.

شایان ذکر است بر اساس لیست اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد وضعیت شهرها از منظر روند بیماری ۴۰ شهر در وضعیت نارنجی و قرمز قرار داشته و مابقی شهرها آبی و زرد هستند. اسامی شهرها در اطلاعیه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا منتشر می شود.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟