حصار بهداشتی ونزوئلا برای جلوگیری از شیوع کرونای برزیلی

کرونا برزیلی در ونزوئلا شیوع یافته و رئیس جمهور ونزوئلا از ایجاد حصار بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در کشورش خبر داد.

به گزارش رکنا، نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به همین منظور دستور داد در کاراکاس (پایتخت) و برخی ایالت های این کشور ازجمله میراندا، گوایرا و بولیوار در نزدیکی مرز برزیل با ایجاد حصار بهداشتی مانع گسترش این ویروس در داخل خاک کشور بولیواری شوند.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین تصریح کرد: حصار بهداشتی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس جهش یافته برزیلی است. اگرچه واکسن های ضد ویروس کرونا سیستم ایمنی را تقویت می کند، اما باید مراقبت های لازم را ادامه دهیم چرا که همچنان خطر ابتلا به این ویروس وجود دارد.

مادورو با اشاره به اینکه ویروس جهش یافته برزیلی مسری‌تر و کشنده‌تر است، گفت: مواردی از ابتلا به این ویروس در پایتخت و ایالت بولیوار مشاهده شده و یک مورد نیز در ایالت زولیا گزارش شده است.

در همین راستا، رئیس دولت کاراکاس تاکید کرد: با وجود اینکه مقرر بود از هفته آینده برنامه کاهش قرنطینه در ایالات ونزوئلا اعمال شود، اما در سایر ایالت ها نیز اقدامات کنترلی لازم اجرا خواهد شد. به علاوه بیمارستان صحرایی و آزمایشگاه سیار با آزمایش های پی‌سی‌آر ویروس کرونا در ایالت بولیوار که نزدیک برزیل است مستقر خواهد شد تا با شناسایی به موقع ویروس و استعلام های لازم مبتلایان بلافاصله تحت درمان قرار گیرند.

براساس اعلام «دولسی رودریگس» معاون ریاست جمهوری ونزوئلا، در این کشور آمریکای جنوبی روز یکشنبه ۵۷۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که بیشتر آنها در پایتخت (حدود ۹۶ نفر از مبتلایان) گزارش شده است.

با این وجود، وی افزود: در نتیجه تدابیر بهداشتی دولت برای مقابله با همه گیری، ۹۴ درصد بیماران بهبود یافته اند.

طبق آخرین به روز رسانی تارنمای وردمیترز، ونزوئلا تاکنون حدود ۱۴۵ هزار مورد ابتلا و یک هزار و ۴۳۰ نفر جان باخته بر اثر کرونا ثبت کرده است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟