بزرگترین کارخانه تولید واکسن کرونا در منطقه در ایران افتتاح شد + عکس
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد: "بزرگترین کارخانه تولید #واکسن کرونا در منطقه افتتاح شد. همزمان با ورود اولین واکسن ایرانی #کرونا به مرحله نهایی تست انسانی، فاز اول کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا با ظرفیت ۳میلیون دوز در ماه، از امروز آغاز به کار کرد."

امروز در مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و جمعی از مسئولان و ناظران پزشکی کارآزمایی بالینی ، فاز دوم و سوم تست انسانی"واکسن کوو ایران برکت" و همچنین فعالیت بزرگترین کارخانه تولید واکسن در منطقه آغاز شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: امروز سه خبرخوب و افتخارآمیز در حوزه تلاش نخبگان جوان کشور برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا برای مردم کشورمان داریم.

وی افزود: خبراول اینکه نتایج فاز نخست مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت که برروی ۵۶ داوطلب انجام شد، توسط مراجع ذیصلاح مورد تأیید رسمی قرار گرفت و این واکسن توانست دربحث ایمن بودن موفقیت ۱۰۰ درصدی کسب کند.

مخبر به صدور مجوز ازسوی وزارت بهداشت برای آغاز همزمان فاز دوم و سوم تست انسانی این واکسن خبر داد و گفت: خبر خوش دوم ، صدور مجوزهای لازم و آغاز فاز دوم و سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی به ترتیب بر روی ۳۰۰ و ۲۰ هزار نفر در کشور از امروز است که علاوه بر تهران در چند استان دیگر هم انجام خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه افزود: سومین و شاید مهمترین خبر خوش ما هم افتتاح و آغاز فعالیت کارخانه تولید واکسن در شهرک دارویی شفافارمد استان البرز است. امروز فاز اول این کارخانه فعالیت خود را با تولید ۳ میلیون دوز در ماه آغاز خواهد کرد و امیدواریم تا اواسط بهار ۱۴۰۰ و با افتتاح فاز دوم این کارخانه، ظرفیت تولید واکسن رابه ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز در ماه برسانیم.

مخبر تأکید کرد: تا زمانی که حتی یک ایرانی باقی مانده باشد که واکسن کرونا دریافت نکرده باشد، اقدام به صادرات واکسن نخواهیم کرد.

 

 

کدخبر: 670704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟