موج جدید کرونا دو هفته پس از عید / 2200 کرونایی بد حال روی تخت بیمارستان های استان تهران

کرونا در کلانشهر تهران همچنان جولان می دهد و لازم است تا مردم به رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی کاملاً دقت کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چند روز قبل رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان و سایر بیمارستان های علوم پزشکی تهران خبر داد.

با این حال معاون درمان ستاد مقابله کرونای کلانشهر تهران از وضعیت نسبتاً پایدار کرونا در بیمارستان های تهران خبر داد و با این حال از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عده ای از مردم انتقاد کرد.

دکتر نادر توکلی

طیف سنی ابتلا به کرونا به سمت اطفال رفته است

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله کرونای تهران در مورد وضعیت بیمارستان های پایتخت از نظر مراجعه بیماران کرونایی به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: از بهمن ماه امسال روند بیماری کرونا افزایش یافت اما در اسفندماه روند شیوع کرونا ثابت مانده است، در حدی که میزان نوسان آن اندک است. با این حال طیف سنی بیماران مبتلا به کرونا به سمت اطفال رفته است و وضعیت بیمارستان ها نسبتاً آرام است و افزایش موج قابل توجهی نداشتیم. در حال حاضر تقریباً در کل استان تهران حدود 2200 کرونایی در بیمارستان ها داریم.

وی در مورد خبر افزایش مراجعه بیماران کرونایی در بیمارستان های تهران افزود: نمی توان صرفاً به دلیل افزایش مراجعه بیماران در یک یا چند بیمارستان نتیجه گیری کنیم که موج افزایش مبتلایان به کرونا در کل استان تهران در حال افزایش است. بیماران کرونایی ممکن است در یک یا چند بیمارستان بیشتر مراجعه کنند و به صورت سرپایی یا بخش مراقبت های ویژه بستری و درمان شوند. با این حال افزایش قابل توجهی که بخواهد ما را نسبت به وضعیت کرونا در استان نگران کند، وجود ندارد.

آرایشگاه های زنانه و مراکز خرید جولانگاه کرونا

معاون درمان ستاد مقابله کرونای تهران در مورد افزایش آمار کرونا با فرارسیدن ماه های پایانی سال، مثل سال گذشته گفت: اصلی ترین علت افزایش آمار کرونا در ماه های پایانی سال، افزایش و ازدحام جمعیت برای خرید شب عید در بازارها و تجمعات این چنینی است. اکنون اگر در سراسر شهر بچرخید متوجه می شوید که پروتکل ها و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در این مناطق خود به خود کاهش می یابد. به عنوان مثال، تمرکز جمعیتی که در آرایشگاه های زنانه، مراکز خرید، بازار های محلی و غیر رسمی و دوره گردان وجود دارد باعث می شود تا میزان رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی کم تر و در نتیجه مشکلاتی در پی آن ایجاد شود.

پروتکل ها بیشتر رعایت نشود، دو هفته بعد از عید با پیک جدید مواجه می شویم

نادر توکلی در مورد اهمیت تهران از نظر مرکزیت و تردد افراد از همه نقاط کشور به آن گفت: از آن جایی که کلانشهر تهران مرکز مراجعه و تردد افراد زیادی از سراسر کشورمان است، توصیه می کنیم تا دستورالعمل های بهداشتی در روزهای پایانی سال توسط تهرانی ها بیشتر رعایت شود. پیش بینی می کنیم که دو الی سه هفته بعد از عید در صورتی که وضعیت رعایت نکات بهداشتی توسط مردم به همین ترتیب ادامه یابد با موج های شدید و گونه های جهش یافته کرونا مواجه شویم.

معاون درمان ستاد مقابله کرونای تهران در مورد احتمال مواجهه با گونه های جدید مثل کرونای انگلیسی در آینده، ابراز داشت: اصلاً بعید نیست که در آینده با گونه های جدید روبرو شویم و هر لحظه ممکن است این اتفاق بیوفتد. در مورد برخی گونه های جهش یافته مثل کرونای ایرانی نیز باید گفت که این موارد همه شان اصطلاح هستند و تا کنون موردی مستند در خصوص کشف ویروس کرونای ایرانی نداشتیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟