افزایش مراجعه ایرانی ها به بیمارستان‌ها با کرونای انگلیسی

به گزارش رکنا،مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی ارتباطی میان افزایش شدت بیماری و ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی توسط متخصصان و کارشناسان ثابت نشده است اما به طور کلی میزان سرایت پذیری و انتقال ویروس کرونای انگلیسی بیشتر از نوع قبلی آن است.

او ادامه داد: با چرخش ویروس کرونای انگلیسی در استانی مانند خوزستان تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این منطقه افزایش محسوسی پیدا کرده است به طوری که در روزهای اول، بستری تمام بیماران به سختی انجام گرفت.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد: به دلیل سرعت انتقال بالای ویروس کرونای انگلیسی هجوم بیماران به مراکز درمانی و تعداد مراجعه کنندگان سرپایی نیز به بیمارستان ها به یک دفعه افزایش پیدا کرده است.

محرز افزود: افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا ارتباط مستقیمی با میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در تمام دنیا از جمله کشورمان دارد؛ هنگامی که تعداد بیماران بدحال در کشور زیاد شود متاسفانه آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا افزایش پیدا می کند.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه مردم نباید از مراجعه زود هنگام به بیمارستان ها و مراکز درمانی واهمه ای داشته باشند، گفت: تشخیص زودهنگام بیماری کرونا کمک زیادی به درمان بیماران می کند. تا هنگام واکسیناسیون عمومی مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جدا بپرهیزند.

او در خصوص مسافرت در ایام تعطیلات عید نوروز افزود: مسافرت در چنین شرایطی باعث چرخش بیشتر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در سراسر کشور خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟