رونمایی از ابرپروژه دولت تدبیر و امید در حوزه خدمات اجتماعی

دولت تدبیر و امید به گفته رئیس سازمان بهزیستی از ابرپروژه مراکز زندگی رونمایی کرد.

به گزارش رکنا، وحید قبادی دانا روز دوشنبه در مراسم افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی که با حضور رئیس جمهوری(ویدئو کنفرانس) برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش خدمات بهزیستی و رهنمودهای ریاست جمهوری در سال گذشته مبنی بر تاکید بر ظرفیت های مردمی گفت: با تشکیل این مراکز، بهزیستی در اولین گام، ۲۲ خدمات سطح اول را به صورت رایگان در حوزه توانبخشی از پنجره واحد توسط ۲۴۰۰ موسس و تحصیلکرده ارائه می دهد که عمده آنان را زنان و جوانان تشکیل داده اند.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی این طرح طی دو سال اخیر در شرایط تحریم و کرونایی و براساس راهبردهای وزیر کار صورت گرفته است. موقعیت مکانی مراکز خدمات بهزیستی بر حسب توزیع پراکنش جمعیت هدف در محله های شهری و روستایی صورت گرفته است.

قبادی دانا افزود: از بین ۱۲ هزار داوطلب برای تشکیل مراکز مثبت زندگی، ۲۴۰۰ نفر براساس شایستگی های تجربی و علمی برگزیده شدند. اپلیکیشن این پروژه علمی از مهر و آبان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی طرح مراکز مثبت زندگی در چهار ماه گذشته به صورت آزمایشی در ۳۱ استان کشور سپری شد، اضافه کرد: وجود پرونده الکترونیک برای هر خانواده تحت پوشش بهزیستی در مراکز مثبت زندگی باعث حذف بروکراسی زائد شده است؛ همچنین با فعالیت این مراکز بیش از ۱۱ هزار شغل جدید برای ۱۱ هزار نفر با میانگین سنی ۳۳ سال ایجاد شده است.

رئیس بهزیستی گفت: در این مراکز خدماتی مثل آموزش خانواده برای پیشگیری از معلولیت و آموزش توانمندسازی برای آسیب های اجتماعی و نیازسنجی فعال انجام می شود.

قبادی دانا تاکید کرد: با تشکیل مراکز خدمات مثبت به عنوان ابرپروژه اجتماعی فصل نوینی در خدمات اجتماعی باز می شود و ظرفیت شبکه سلامت اجتماعی شکل خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سئوالات رئیس جمهوری درباره کیفیت این مراکز نیز گفت: مراکز مثبت زندگی، مراکز غیردولتی هستند که بهزیستی نظارت و سیاستگذاری آنها را برعهده خواهد داشت. این مراکز برای معلولین مناسب سازی شده است. اپلیکیشنی در بستر الکترونیکی برای مراکز مثبت زندگی طراحی شده است. ما از این مراکز خرید خدمت می کنیم.

گفتنی است در این مراسم از تندیس ویژه پروژه مراکز مثبت زندگی در محل سازمان بهزیستی کشور رونمایی شد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟