چگونه کرونای انگلیسی را تشخیص دهیم؟

کرونای انگلیسی با خطراتی که دارد، چند وقتی است که موجب نگرانی دوباره مردم دنیا شده است.

به گزارش رکنا، دکتر علی امجدی، درباره ویروس جهش یافته کرونا اظهار کرد: تاکنون چندین جهش در ژن های مختلف ویروس کرونا ایجاد شده، ولی جهش در ژن s یا همان spike اخیرا باعث نگرانی شده است.

وی افزود: اسپایک همان پروتئین اتصال دهنده ویروس به گیرنده غشاء سلول است و متعاقب این جهش در نوع انگلیسی، میزان سرایت ویروس ٥٠ تا ٧٠ درصد بیشتر شده است.

امجدی درباره راه های انتقال ویروس بیان کرد: راه های شایع انتقال ویروس مثل قبل است و از طریق مخاط بینی، دهان و چشم منتقل می شود.

وی بیان کرد: ویروس از طریق تماس با وسایل و سطوح نیز منتقل میشود ولی احتمال انتقال از طریق سطوح از میزانی که قبلا تصور می شد کمتر است.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: ابتلاء قبلی به کووید-١٩ متاسفانه ایمنی دائم نمی دهد و بعد از گذشت چند ماه ممکن است فرد مجددا به بیماری مبتلا شود و در برخی موارد بعد از گذشت حتی شش هفته ابتلاء مجدد دیده شده است.

وی درباره تشخیص کرونای انگلیسی گفت: درمورد این نوع کرونا اگر تست های مولکولی بر پایه ژن s باشد، ممکن است به اشتباه منفی کاذب گزارش شود اما اکثر کیت ها بر اساس دو ژن هست و قابلیت تشخیص نوع انگلیسی را دارند.

امجدی تصریح کرد: راه های پیشگیری از کرونا و ویروس جهش یافته انگلیسی همان روش هایی است که از ابتدای شیوع اپیدمی کووید 19 عنوان شده و شامل استفاده حداقل یک ماسک ترجیحا همراه با شیلد، شست و شوی مکرر دست ها و حفظ حداقل فاصله دو متری از افراد است./ایسنا  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟