آقای وزیر! مرده شور نشو، ذهن ها آلوده است

"مرده شور" کلمه ای است که سعید نمکی، وزیر بهداشت در صحبت هایش به آن اشاره کرده و گفت: "تا کجا باید همکاران من تاوان ندانم کاری دیگران را بپردازند؟ چه گناهی کردیم بعد از 13 ماه باید موج ایجاد شود، ما شهید بدهیم و موج را بشکنیم. داغ این شهدا من را جزغاله و نابود کرده است. داغی بالاتر از این نیست که فرماندهی یکی پس از دیگری سربازان خود را از دست بدهد آنهم به دلیل ندانم کاری دیگران. من وزیر نمی دانم چه کسی می آید و چه کسی می رود. فقط شدم ته رودخانه زخمی و جنازه همکارانم را جمع کنم. خوب به جای وزیر من را بکنید مسئول مرده شور خانه."

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این کلام وزیر با انتقادات شدید مدیران شهری و اتحادیه آرامستان های کشور روبرو شد و حتی جلسه امروز شورای شهر تهران را به جنجال کشاند و نائب رئیس پارلمان شهری تهران اعلام کرد: "وزیر باید عذرخواهی کند." البته این اولین بار نیست که شورای شهر تهران و وزارت بهداشت به جدال می پردازند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص این حاشیه های مطرح شده پیرامون سخنان گلایه آمیز روز گذشته وزیر بهداشت گفت: روی سخن و محتوای صحبتهای وزیر بهداشت مشخص تر از آن بود که برخی، تعمداً با تحریف و حذف مقدمه و موخره به دنبال انحراف مخاطب و افکار عمومی از اصل کلام ایشان باشند.

وی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا افزود: باید بگوییم؛ "آقای وزیر! مرده شور نشو، ذهن ها آلوده است."

دکتر کیانوش جهانپور اظهار داشت: هیچ خطاب یا کنایه و ایما و اشاره ای که حتی شائبه رنجش خاطر زحمتکش ترین اقشار این جامعه که متصدیان تغسیل و تطهیر در آرامستانها هستند در سخنان ایشان وجود نداشت.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: در آغازین روزهای همه گیری کرونا، وزیر بهداشت توجه ویژه به کارکنان عزیز آرامستانها و سلامت آنها را شاید بیش و پیش از هر مسئول دیگری مورد تاکید قرار دادند و حداقل بنده به خوبی بیاد دارم در سخت ترین روزها به رغم تنگناهای کمبود کیت تشخیصی و تعداد تست روزانه، موضوع الزام تشخیص و تفکیک فوت شدگان کرونایی و اقلام حفاظتی مورد نیاز کارکنان خدوم آرامستان ها که شجاعانه همراه با گروه‌های جهادی، موضوع حفظ حرمت اموات مسلمین و تغسیل و تطهیر اجساد متوفیان را بر عهده گرفته بودند و تاکید ویژه بر تدوین و اجرای کامل پروتکلهای بهداشتی برای حفظ سلامتی این عزیزان هر روز بلکه هر ساعت، دغدغه ایشان بود لذا برخی دایه های دلسوزتر از مادر بویژه آنها که خطاب برخی گلایه ها یا بخشی از شکوائیه ایشان بودند، موضوع را از اصل آن منحرف ننمایند، حتی روزهای اول که بدلیل کمبود آزمایشگاههای تخصصی پاسخ تستها با تأخیر می آمد وزیر بهداشت اعلام کردند هرگونه موارد مشکوکی که برای دفن به آرامستان میرود را مثبت تلقی کنید که متولیان و متصدیان آرامستانها و پرسنل خدوم تغسیل و تطهیر آسیب نبینند.

دکتر جهانپور خاطرنشان کرد: ارادت وزیر و مجموعه وزارت بهداشت به کارکنان خدوم آرامستان ها و متصدیان عزیز تغسیل و تطهیر مانند همه همکاران ما در خط مقدم درمان و مدافعان سلامت، پوشیده نیست و این عزیزان و ارج گزاری و پاسداشت خدمات بی بدیل آنها بر همه ما فرض مسلم است و دست یکایک این بزرگواران و خادمان مردم را می بوسیم و در مقابل عظمت تلاش و ایثارشان اظهار تواضع و فروتنی داریم و البته همچنان هم امیدواریم معدودی که مقاصد و اغراض دیگری دارند به ادامه حاشیه سازی ها که موجبات رنجش خاطر این عزیزان را فراهم می آورد، خاتمه دهند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 664574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟