شهردار تهران توانایی تصمیم گیری ندارد/ سازمان بازرسی کل کشور از او شکایت کند

شهردار تهران از اجرای مصوبه ادغام دو معاونت انسانی و برنامه ریزی شهرداری سر باز زده است.

به گزارش رکنا، پیشنهاد ادغام دو معاونت انسانی و معاونت برنامه ریزی شهرداری از سوی خزانه دار شورا مطرح شد اما حجت نظری بررسی این پیشنهاد را ناشی از ناتوانی و رفیق بازی شهردار تهران خواند.

حسن رسولی خزانه دار شورای شهر، در جلسه امروز شورا پیشنهاد ادغام دو معاونت انسانی و معاونت برنامه ریزی شهرداری را مطرح کرد و گفت: معاونت منابع انسانی فاقد منابع شورای شهر است و چندین ماه است بدون مدیر در حال اداره است لذا از اعضا می‌خواهم برای ادغام این دو معاونت رأی بدهند.

در ادامه احمد مسجد جامعی گفت: ما پیش تر در شورای شهر بحثی در این باره داشتیم که ۶ ماه پیش رأی نیاورد و از لحاظ آئین نامه‌ای نباید وارد این موضوع بشویم چرا که موجب شکستن حرمت شورای شهر می‌شود.

سپس حجت نظری عضو شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ما گزارشی از کمیسیون برنامه و بودجه را ارائه دادیم و همزمان لایحه ادغام نیز اعطا شده بود. یعنی ما یک بار یک بحث کلی و بار دیگر یک بحث جداگانه درباره معاونت‌ها را ارائه دادیم.

سپس محسن هاشمی رئیس شورای شهر گفت افزود: این بحث از جایی شروع شد که شهرداری برای معاونت منابع انسانی مدیر تعیین نکرد و تذکری به شهرداری در این باره داده شد و دلیل استعفای آقای نظری نیز همین امر بود.

وی افزود: این موضوع به سوال از شهردار تبدیل شد که در این زمان شهرداری پاسخ داد.

هاشمی افزود: آقای شهردار این معاونت را نگه داشته است اما مصوبه‌ای برای آن ندارد.

نظری در پاسخ به هاشمی گفت: این مشکل آقای شهردار است که توانایی تصمیم‌گیری ندارد. این لایحه کم‌تر از ۶ ماه پیش رد شد اما ما به خاطر اینکه شهردار می‌خواهد به دلیل رفیق بازی این معاونت را نگه دارد، اقدام به بررسی این مصوبه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آقای شهردار توان تصمیم‌گیری ندارد و سازمان بازرسی کل کشور باید به دلیل معلق ماندن وضعیت این معاونت آن هم پس از ۴ ماه، از آقای شهردار شکایت کند.

بررسی این طرح در این جلسه از شورا به نتیجه نرسید و بنابر اعلام رئیس شورا، ادامه بررسی ادغام این دو معاونت به جلسه بعدی شورای شهر موکول شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟