در اهواز از هر 10 آزمایش یکی کرونای انگلیسی بود / خوزستان قرنطینه کامل شد

کرونای انگلیسی و شیوع آن در ایران نگرانی های بسیاری را در پی داشته و هشدار مسئولان بهداشتی کشور مبنی بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درباره شیوع ویروس کرونای انگلیسی تاکید کرد:  از ۱۰ نمونه آزمایش در یکی از بیمارستان های اهواز ۹ مورد ویروس کرونا انگلیسی بوده است. ویروس کرونای انگلیسی هم سریع تر سرایت می کند و هم سریع تر در فرد و جامعه منتشر می شود.

وی افزود: کرونای انگلیسی جوانان و کودکان را بیشتر مبتلا و علامت دار می کند. برعکس ویروس کرونا که در ووهان منتشر شده بود که جوانان و کودکان اکثرا انتقال دهنده ویروس بودند.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: مرزهای خوزستان کاملا بسته شده است و تردد در برخی از روستاها بصورت کلی بسته شده است. شهرهایی که قرمز شده اند تا ۹۵ درصد از ماسک استفاده نمی کردند.

حریرچی تاکید کرد: در برخی از شهرهای جنوب آذربایجان غربی وقتی عروسی دوهزار نفره گرفته می شود یا در خوزستان مجلس ختم سه هزار نفری گرفته می شود کرونا اوج می گیرد. مردم دوسال است به دلیل سیل و کرونا سفر نوروزی با راحتی نرفتند و تلاش ما این است تا عید ۱۴۰۰ شرایط طوری باشد که مردم به مسافرت بروند.

وی تاکید کرد: چیزی که مطمئنا می توانیم بگوییم این است که برای مسافرت ها نمی شود چادر زد و یا در پارک ها و یا از مکان های عمومی استفاده بشود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟