150 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی تحت بررسی است.

به گزارش رکنا، مجتبی یوسفی اظهار داشت: دولت پیشنهاد کرده بود برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد اما کمیسیون تلفیق این بودجه را ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد و به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رساند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم تصریح کرد: برای بودجه پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم به ویژه استان‌هایی مثل خوزستان و سیستان و بلوچستان، ۵۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که ۱۸ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی پروژه‌های آب و فاضلاب و راه و ۳۲ هزار میلیارد تومان از آن برای اشتغال است و سهم استان خوزستان نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات سنواتی است.

یوسفی در خصوص وضعیت خودروهای پلاک اروند در خوزستان گفت: بر اساس قوانین بالادستی، تبدیل خودروهای پلاک منطقه آزاد به پلاک ملی ممنوع بود اما در کمیسیون تلفیق مصوب شده است که با پرداخت عوارض می‌توان خودروهای پلاک اروند را به پلاک ملی تبدیل کرد. این مساله ۱۰ سال بلاتکلیف مانده بود که سرانجام در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: در حوزه مسائل شهری و شهرداری‌ها نیز برای اولین بار ۵۰۰ میلیارد تومان به بحث آب‌های سطحی و با اولویت استان‌های جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر و هرمزگان اختصاص داده شد.

نماینده اهواز گفت: امسال دستوری گرفته شد تا ۵۰۰ میلیارد تومان به متروی اهواز اختصاص یابد. برای سال آینده نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای متروی کلانشهرها اختصاص خواهد یافت.

وی که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد تعیین تکلیف قرارداد متروی اهواز با پیمانکار قبلی باشیم یا اینکه شهرداری، پیمانکار جدیدی بگیرد تا این اعتبارات بازگشت داده نشوند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟