الزام معلم ها برای ارائه گواهی سلامت

به گزارش رکنا، «محمد محسن بیگی» مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص آمار حضور دانش آموزان در مدرسه از ابتدای بهمن تاکنون گفت: این آمار در استان‌ها متفاوت است، زیرا حضور دانش‌آموزان در همه جا به یک میزان نیست. در مناطق روستایی و عشایری تعداد بیشتری حضور پیدا کردند و در واقع می‌توان گفت تعداد زیادی از آنها در کلاس درس حاضر شدند.

وی در خصوص میزان حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در شهرهای بزرگ اظهار داشت: در مناطق شهری و شهرهای بزرگ استقبال کمتر و در شهرهای کوچک، بیشتر بوده است. در مجموع در بعضی از شهرها و روستاها در مناطق محروم و دور افتاده یا استان‌هایی که دسترسی یا زیرساخت برای ارتباط مجازی نداشتند، بیشتر از آموزش حضوری استقبال شده است، در عین حال در مناطقی که دسترسی‌شان بیشتر بوده و می‌توانستند، از امکانات مجازی استفاده کنند یا خانواده‌ها توان این را داشتند که به فرزندانشان کمک کنند، استقبال از آموزش حضوری کمتر بوده است.

محسن بیگی درباره حضور دانش آموزان متوسطه در مدارس زیر ۵۰ نفر و هنرستان‌ها گفت: به طور میانگین در مقطع متوسطه دوم که قرار بود در هنرستان‌ها و مدارس زیر ۵۰ نفر دانش‌آموزان حضور داشته باشند، حدود ۴۷ تا ۴۸ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کردند و در کلاس‌ها شرکت داشتند، اما در مقطع اول و دوم ابتدایی این آمار ۱۰ درصد بیشتر است به این علت که دانش آموزان در پایه‌های اول و دوم ابتدایی بیشتر مشکل داشتند و امکان این که بتوانند از طریق مجازی کارشان را انجام دهند، کمتر بوده است.

وی ادامه داد: البته باز هم آمارها متفاوت است؛ به طور مثال در مناطق روستایی ۸۰ تا ۹۰ درصد در کلاس درس حضور دارند، در شهرهای کوچک حدود ۶۰ درصد و در شهرهای بزرگ تعداد حضور قدری کمتر بوده که نزدیک به ۴۰ درصد و در برخی جاها کمتر از ۴۰ درصد حضور داشتند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: آمار حضور دانش‌آموزان در شهر تهران در کلاس‌های حضوری کمتر از ۲۰ درصد بود. البته شرایط مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است و این آمار در مناطق حاشیه‌ای تهران بیشتر و در مناطق مرکزی کمتر است.

وی درباره بازخورد والدین از حضور فرزندانشان در مدرسه بیان کرد: ما بازخوردهای مثبتی از سوی والدینی که به صورت حضوری فرزندانشان را به کلاس درس فرستاده‌اند، داشته‌ایم، زیرا احساس نیاز بیشتری به کلاس حضوری بوده و به اثربخشی آن مطمئن بودند. از جهت پروتکل‌های بهداشتی نیز مسائل خوب مدیریت شدند؛ حالا ممکن است یک درصد جزئی برخی نارضایتی داشته باشند، ولی در کل رضایتمندی وجود داشته است.

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که هشدارهایی درباره ویروس جهش یافته و موج چهارم داده شده، در این شرایط چه زمانی رویه را به آموزش مجازی باز خواهید گرداند؟ گفت: اگر موج چهارم رخ دهد، آموزش‌ها حتما به شکل غیرحضوری برمی‌گردد. این مساله کاملا سیال بوده و ممکن است، در یک استان سه یا چهار رنگ داشته باشیم. در هر شهری بر اساس وضعیت خودش عمل می‌شود؛ یعنی ممکن است در یک استان یک شهر نارنجی یا زرد باشد که در آنجا مدرسه تشکیل نمی‌شود، یا یک شهر وضعیتش آبی باشد و کلاس در آن تشکیل شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت سلامت معلمانی که در کلاس‌های حضوری آموزش می‌دهند، بیان کرد: معلمانی که مشکوک نباشند یا اطرافیانشان شخص مشکوک نداشته باشند، در روال روتین نیازی به تست ندارند، اما کسانی که به هر علت در اطرافیانشان مواردی وجود داشته یا خودشان علائمی داشته باشند، ضمن این که به اینها اعلام شده به هیچ عنوان در مدرسه حضور نداشته باشند، باید حتما تاییدیه پزشک برای حضور مجدد را بگیرند. در کل برای عموم تست انجام نمی‌شود، ولی کسانی که به هر دلیلی مشکوک باشند، حتما مورد تست قرار می‌گیرند.

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که آیا از زمان شروع کلاس‌های حضوری میان معلمان شخص مبتلا به کرونا داشته‌اید؟ گفت: مورد خاصی نداشتیم که حاد و خارج از نرمال جامعه باشد و در این زمینه نیز گزارشی نداشتیم./ایلنا آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟