شهریاری : دولت برای سلامت روان مردم پول خرج نمی کند / بیمه توان پرداخت هزینه های خدمات روان شناسی را ندارد

جامعه در شرایط خاص روانی قرار دارد. نیاز به روان درمانی ، مشاوره ، کمک روانشناسانه دارد ولی خرج مراجعه به این مراکز بالا است و به نظر وقت آن است که هزینه مراجعه به تیم های درمان روان کشور تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

خدمات روان شناسی و مشاوره از نیازهای همه اقشار جامعه به حساب می آید. بسیاری از مردم به دلیل هزینه های زیاد و عدم پوشش بیمه برای خدمات روان شناسی از مراجعه به روان شناس خودداری می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی از دلایل عدم مراجعه مردم به کلینیک های روان شناسی و کمک گرفتن از مشاور به دلیل زمان بر بودن و هزینه بر بودن این خدمات است. بنابراین نیاز است تا با ارائه خدمات بیمه ای و یکسری تسهیلات، به نیاز همه اقشار جامعه به بهره مندی از خدمات روان شناسی و مشاوره کمک شود.

حسینعلی شهریاری در مورد لزوم تخصیص بیمه به خدمات روان شناسی و مشاوره به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: متاسفانه بیمه توان پرداخت هزینه های تخصیص بیمه به خدمات روان شناسی و مشاوره را ندارد. چندین بار مسائل روان شناسی، روان پزشکی و مشاوره را در کمیسیون ها پیگیری کردیم اما واقعیت این است که منابع مالی بیمه ها جواب گوی تامین هزینه های بیمه روان شناسی نیستند.

شهریاری در انتقاد به نحوه تدوین لایحه بودجه که در مجلس هم تصویب نشد ابراز داشت: اکنون منابع مالی که از جیب مردم به آن ها پرداخت می شود حدود 28هزار میلیارد تومان است، اما دولت در لایحه بودجه اش در بخش سلامت فقط 21هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود که آن جا 7 هزار میلیارد تومان کمتر پیش بینی شده است، بنابراین با وضعیت فعلی و مشکلاتی که در حوزه سلامت وجود دارد نمی توان انتظار داشته باشیم که بیمه برای خدمات روان شناسی کشور تعلق بگیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به اینکه با توجه به کمبود مالی در بخش بیمه و بهداشت و درمان باید سلامت روان مردم را فراموش کنیم، ابراز داشت: وقتی دولت پول نمی دهد و برای این موضوع اعتباری ندارد، چاره دیگری نداریم.   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 661503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟