اعتراف آنگلا مرکل به سوءمدیریت در بحران کرونا

کرونا موجب شد تا صدراعظم به سوءمدیریتش در مهار و کنترل بیماری کرونا اعتراف کند.

به گزارش رکنا، شبکه خبری بلومبرگ نوشت: مرکل در مصاحبه با تلویزیون «زِد دی اف» آلمان گفت: واکنش به این همه گیری در پاییز گذشته «بسیار تردیدآمیز» بوده و دولت در اولین موج همه گیری در تامین نیاز به ماسک صورت بسیار کُند عمل کرده است.

مرکل با این حال از راهبرد خود در خرید واکسن های کووید-۱۹ از اتحادیه اروپا دفاع کرد اما تایید کرد که باید در این زمینه توضیح بهتری می داد.

مرکل گفت: نمی خواهم از اصل قضیه خارج شوم و به حواشی بپردازم، این تصمیم شاید ناامیدکننده باشد. اما حقیقت این است که ابتدا فکر می کردم که می توانیم کمتر از یک سال واکسن را در اختیار داشته باشیم. این یک دستاورد بزرگ است اما نمی توان روی آن حساب کرد.

مرکل تاکید کرد که اتحادیه اروپا دستور داده به اندازه کافی از واکسن خریداری شود و آلمان به اندازه کافی دوز واکسن دارد.

هرچند مصاحبه های تلویزیونی از مرکل در گذشته کمتر مرسوم بوده است اما صدراعظم آلمان در هفته های اخیر با مردم خسته از همه گیری به طور مستقیم گفت و گو کرده است به ویژه این که روند کند بازگشایی ها و برنامه واکسیناسیون در این کشور او را تحت فشار قرار داده است.

مقام های آلمانی هفته گذشته با کاهش برخی از محدودیت های کرونایی موافقت و بعد از چند ماه محدودیت شدید، امکان بازگشت به شرایط عادی را فراهم کردند. با نزدیک شدن به موعد انتخابات آلمان و پایان دوران صدراعظمی مرکل، موضع گیری های سیاسی در تلاش های آلمان برای مهار این بیماری اهمیت یافته است.

روند بازگشایی ها به نرخ مبتلایان به کرونا در آلمان بستگی دارد که درهفته های اخیر روند یکنواختی را پیدا کرده است اما باز هم بالاتر از سطحی است که به اعتقاد دولت می توان آن را مدیریت کرد. برای کاستن از بار فشار مردم خسته از تعطیلی ها، مدارس آلمان از این ماه و آرایشگاه ها از اول مارس بازگشایی می شوند.

مرکل و رهبران منطقه ای ملاک هایی را برای آغاز فعالیت مشاغل غیرضروری تعیین کرده اند.

صدراعظم آلمان در تازه ترین مصاحبه خود بار دیگر درباره سرعت عمل در احیای اقتصاد اروپا هشدار داد و گفت: احیای اقتصادی اروپا به ما و اقدامات ما برای بازگشایی هوشمندانه بستگی دارد اما بدون موج سوم هم می توان این همه گیری را را کنترل کرد.

کرونا تاکنون بیش از دو میلیون نفر را در آلمان مبتلا کرده است که از این تعداد ۶۵ هزار و ۳۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

مرکل پیشتر در مصاحبه دیگری گفته بود که می‌توان از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» برای حفاظت از مردم اتحادیه اروپا استفاده کرد به شرط آنکه سازمان داروی این قاره آن را تائید کرده باشد.

وی افزود، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره این موضوع گفت‌وگو کرده‌ است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟