عبور هتل آرینای فشم از قانون / ادعای تصفیه فاضلاب تمام منطقه توسط صاحب هتل! + فیلم
حجم ویدیو: 5.66M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در حریم رودخانه نه تنها در استان تهران بلکه در هیچ جای ایران ساخت و ساز ممنوع است . گاهی سیلاب ها می آیند و ساختمان هایی که در کنار رودها ساخته شده را با خود می برد. در این میان هتل آرینای فشم که در حریم رودخانه ساخته شده که نه تنها در حریم رودخانه قرار دارد بلکه اضافه طبقات آن نیز محل بحث بود و طی یک حرکتی نمایشی طبقات اضافه آن مثلا تخریب شد اما این طبقات هنوز وجود دارد و این هتل پس از مدتی توقف ساخت و ساز را از سر گرفته است.

سیدکمال محمدیان، رئیس شورای شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در پاسخ به این سوال که آیا شروع ساخت و ساز دوباره هتل آرینای فشم قانونی است؟ تاکید کرد: قانون را هر کسی برای خود تفسیر می کند. هتل آرینا راه های قانونی خود را طی کرده است. از 13 طبقه این هتل 3 طبقه باید تخریب شود. بنابراین راه های قانونی را تا حدودی طی کرده است.

طبقات هتل آرینای فشم بهم متصل است

وی با اشاره به این که دستگاه قضا و قوه مجریه به بلاتکلیفی رسیده اند، افزود: این دو قوه نمی دانند باید چه اقدامی انجام دهند. یک نفر از قوه قضائیه می گوید این هتل باید خراب شود یک نفر می گوید نباید خراب شود. مالک می گوید طبقات این هتل از نظر سازه ای بهم متصل است و نمی توانم طبقات را تخریب کنم.

ادعای تصفیه فاضلاب تمام منطقه توسط صاحب هتل آرینا

رئیس شورای شهرستان شمیرانات با بیان این که همه روستاهای زردبند، رودک و امین آباد تقاضای دفع بهداشتی و تصفیه فاضلاب داده اند، گفت: این هتل یک تصفیه خانه بسیار مجهز، به روز و با آخرین استانداردهای زیست محیطی دارد. صاحب این هتل ادعا کرده که می تواند فاضلاب تمام روستاهای اطراف را جمع و تصفیه کند.در حقیقت صاحب این هتل با ادعای خود مسئولان بخشداری، فرمانداری، محیط زیست، منابع طبیعی و بهداشتی را در عمل انجام شده قرار داده است. صاحب هتل آرینا اعلام کرد: "مگر این غیرمجاز بودن ساخت و ساز من به دلیل آلودگی آب نیست؟ هتل که آلودگی ندارد و فاضلاب آن تصفیه می شود بنابراین بهانه ای وجود دارد!" همه این موضوعات باعث شده که تصمیم قاطع و کاربردی و راهبردی برای این هتل گرفته نشود. همچنان هم این هتل بلاتکلیف مانده و کسی نمی داند چه باید کرد. در حال حاضر داربست زده و روکاری هتل انجام می شود. ساخت روکاری این هتل مجاز است.

حریم رودخانه در اطراف تهران معنا ندارد؟

سیدکمال محمدیان در پاسخ به این سوال که هتل آرینای فشم حریم رودخانه را رعایت نکرده است، تاکید کرد: کجا این حریم را رعایت کرده اند که هتل آرینا حریم را رعایت نکرده است؟ کنار هتل آرینا یا سراسر لواسانات و رودبارقصران کدام رستوران هایی که در دوره کرونا 100 یا 200 مشتری دارند، حریم رودخانه را رعایت کرده اند؟ رستوران ها وارد رودخانه شده اند و تخت هایشان را در آنجا گذاشته اند تا آب از زیر پای مشتریان رد شود. سر پل شهر فشم بایستید و به رودخانه نگاه کنید. آب رودخانه به دیوار خانه ها می خورد و رد می شود. اما رستوران ها و خانه ها دفع بهداشتی فاضلاب ندارند اما این هتل ادعا می کند که تصفیه خانه مجهزی دارد.

وی با بیان این که صاحب هتل ادعا کرده که می تواند فاضلاب روستاهای اطراف را هم تصفیه کند، گفت: او ادعا کرده که همه رستوران ها و خانه های روستا می توانند لوله کشی کنند و فاضلاب خود را به تصفیه خانه هتل برساند تا تصفیه شود. صاحب هتل ادعا می کند که محیط زیست و آب رودخانه را آلوده نمی کند.

بی مدیریتی مزمن در کشور

سیدکمال محمدیان در پاسخ به این سوال که سه طبقه خلافی که هتل آرینا ساخته بود تخریب شد یا فقط نمایش بود؟ اظهار کرد: خیر چون امکان تخریب این طبقات وجود ندارد. 13طبقه ساخته شده و در حال حاضر روکاری انجام و شیشه هایش نصب می شود. من هم ساخت و ساز دوباره این هتل را دیده ام. البته این فقط من و شما نیستیم که ساخت و ساز این هتل را می بینیم بلکه همه می بینند. هر روز شهردار، بخشدار، فرماندار و مردم از روبروی آن رد می شوند و ادامه ساخت و ساز آن را می بینند اما متاسفانه کشور ما از بی مدیریتی مزمن رنج می برد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟