روحانی : شروع تزریق واکسن کرونا درایران در بهمن / تهران در خطر کرونایی

واکسن کرونا در کشورها مختلفی تولید شده اما درخواست برای آن میلیاردی است و تولیدات دنیا کفاف واکسیناسیون تمام کشورها را نمی دهد. به همین دلیل اولویت بندی هایی برای تزریق واکسن کرونا انجام شده است.

به گزارش رکنا، سال آینده سه واکسن ایرانی کرونا را پیش رو داریم. آخر بهار و تابستان این واکسن ها در دسترس قرار می گیرد. واکسن برکت، رازی و پاستور سه واکسن داخلی هستند که برخی با مشارکت دیگر کشورها و برخی صددرصد داخلی هستند. امیدواریم بعضی از این واکسن ها در فصل بهار به دست ما برسد و برخی در تابستان.

وی با اشاره به این که از اکنون تا پایان سال غیرواکسن کرونای کواکس که سهم خودمان (بیش از 16میلیون دوز) را داریم، افزود: همه تلاش ها این است که ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز شود و این کار بسیار اهمیت دارد. واکسن کرونا داخلی افتخاری برای ماست. اما تا رسیدن واکسن کرونای داخلی وارد کردن واکسن خارجی ضرورت دارد.

حسن روحانی تاکید کرد: همچنان نگرانی وجود دارد که ویروس جدید جهش یافته به نام کرونای انگلیسی و آفریقای جنوبی بسیار نگران کننده است. رسیدن این ویروس از آفریقا و اروپا سخت تر از چین است. اگر مراقبت نکنیم این ویروس جهش یافته شیوع می یابد. در برخی استانها موارد ابتلای جوانان و نوجوانان گزارش شده است. این نگرانی جدید ماست. چون قبلا ابتلاها بیشتر به افراد مسن بود ولی الان در سن پایین نیز مشاهده می شود. این در آینده مشکل آفرین می شود.

رئیس جمهوری ایران با اشاره روند کاهشی، گفت: معنی روند کاهشی این نیست که شرایط مطلب است روزی 70 تا 90 نفر براثر این بیماری فوت می کنند که آمار زیادی است. اگر آمار 5 نفر بود به نقطه مطلوب رسیده بودیم. نسبت به گذشته شرایط ما بهتر است اما روند کاهشی باید ادامه پیدا کند. طبق گزارش دکتر رئیسی در بسیاری از استان ها روند کاهشی و برخی استان ها روند کاهشی متوقف شده و در برخی استان ها ابتلا به مقدار مختصری افزایش یافته است.این برای ما نگران کننده است و نباید به خاطر روند کاهشی مسیر اهمال و عادی سازی را در رفتارهای خانوادگی و اجتماعی در پیش بگیریم.

وی با اشاره به این که باید با قاطعیت جلوی تجمع و تردد غیرضرور را بگیریم، تاکید کرد: رعایت پروتکل ها وظیفه قانونی، ملی و شرعی است. حداقل تا 5-6 ماه آینده با همیت دقت ادامه دهیم تا واکسن برسد. 6ماه آینده باید کاملا مراقبت کنیم و ممکن است 6ماه دیگر شرایط مطلوبی برایمان پیش آید.نگرانی از بروز برخی علائم در خصوص خیز بیماری کرونا در برخی شهرها از جمله پایتخت وجود دارد.

کدخبر: 655696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟