اولین گروه دارای اولویت دریافت واکسن کرونا

عبدالرضا عباسپور روز پنج‌شنبه دوم بهمن ماه در دومین روز از دومین همایش سراسری مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن عرفان (سیدالشهدا (ع)) در حال برگزاری است در خصوص پرداخت حق پرستاری والدین معظم شهدا گفت: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان ایثارگران بندی در نظر گرفته شده که بر اساس آن علاوه بر پرداخت حق پرستاری، مبلغی نیز برای پوشش هزینه‌های جانبی درمانی والدین معظم شهدایی که در منزل بستری هستند پرداخت می‌شود و این هزینه‌ها جدای از هزینه‌های آی سی یو در منزل است و شامل مواردی مانند مصرف مکمل‌های غذایی می‌شود.

به گزارش رکنا، وی افزود: در تأمین هزینه‌های سلامت نیز مواردی مانند تجهیزات پزشکی، خدمات رفاهی و درمانی، دندانپزشکی و ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است و برای این موارد مبلغی در اختیار مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به تأکیدات رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر فعال‌تر شدن برگزاری کمیسیون‌های پزشکی در استان‌ها گفت: در همین راستا از حدود ۲ ماه قبل این کمیسیون‌ها به صورت فعال در حال برگزاری هستند و کمیسیون‌ها تا پایان سال در تمام استان‌ها برگزار می‌شوند. تلاش ما نیز در این جهت است که تا انتهای سال جاری لیست انتظار برای حضور در کمیسیون‌ها به صفر برسد.

عباسپور ادامه داد: کمیسیون‌های پزشکی بلافاصله در هر استانی که برای برگزاری کمیسیون پزشکی اعلام نیاز داشته باشد برگزار می‌شوند. سابقاً این کمیسیون‌ها تنها در پایان هفته برگزار می‌شدند اما در حال حاضر کمیسیون‌ها در ایام هفته نیز برگزار می‌شوند. همچنین با توجه به تأکید مهندس اوحدی از حضور پزشکان مجرب استانی نیز در برگزاری این کمیسیون‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تولید بیش از ۳۰۰ کلیپ آموزشی توسط مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این کلیپ‌ها به صورت مستمر در فضای مجازی از جمله سایت آپارات عرضه می‌شوند و به سادگی قابل دریافت هستند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه بیماری کرونا نیز توضیح داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند و این عزیزان به محض شروع فرآیند واکسیناسیون از این واکسن استفاده می‌کنند. در همین راستا لازم است مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی و مشخصات این گروه از جانبازان را به صورت کامل آماده کنند تا مشکلی در زمان اجرای این پروسه نباشد.

عباسپور با بیان اینکه ۸۵ درصد خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق بیمه ارائه می‌شود افزود: این امکان وجود دارد که سایر خدمات پزشکی تخصصی مانند خدمات بیمارستان‌های روانپزشکی و ارتز و پروتز نیز از این طریق ارائه شوند. نکته مهم در ارائه خدمات این است که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خدمات به بهترین نحو و بدون مشکل در اختیار ایثارگران قرار گیرد.

همچنین مدیران کل معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص حوزه‌های تخصصی فعالیت خود پرداختند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟