جزییات رنگ های کرونا در ایران + نقشه

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه اطلاع رسانی وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور (ماسک)، وضعیت مراکز استان‌ها در زمینه کنترل شیوع کرونا مناسب است به گونه‌ای که بر اساس نقشه آماری درج شده در این سامانه در حال حاضر دارای، یک شهر در وضعیت قرمز، دو شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهر با وضعیت زرد و شش شهر در وضعیت آبی قرار دارد.

نقشه رنگ بندی شهر‌های کشور (شنبه ۲۰ دی ۹۹)

نقشه رنگ بندی شهر‌های کشور (شنبه ۲۰ دی ۹۹)

به گزارش رکنا، بر اساس شاخص نمادهای این سامانه، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر، رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است.

وضعیت زرد: خطر متوسط. در این وضعیت فقط سطح شغلی ۴ تعطیل خواهد بود.

وضعیت نارنجی: پر خطر. در این وضعیت سطح شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود.

وضعیت قرمز: خیلی پر خطر. در این وضعیت همه مشاغل) به جز موارد ضروری سطح ۱) تعطیل خواهند بود.

همچنین خروج خودرو‌های بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودرو‌های غیربومی به شهرستان‌های نارنجی و قرمز ممنوع خواهد بود.

وضعیت مراکز استان‌ها در زمینه شیوع کرونا به شرح ذیل است:

وضعیت رنگ بندی شهر‌ها (شنبه ۲۰ دی ۹۹)

نقشه رنگ بندی شهر‌های کشور (شنبه ۲۰ دی ۹۹)

منظور از وضعیت آبی کرونا چیست؟

از امروز شنبه ۲۰ دی‌ماه برخی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی قرار خواهد گرفت وضعیتی که با اعلام برنامه ماسک به عنوان وضعیت کم خطر شناخته می‌شود.

با توجه به اینکه در رنگ بندی جدید شهرستان‌های کشور وضعیت سفید تعریف نشده است می‌توان وضعیت آبی را جایگزین وضعیت سفید دانست با این تفاوت که تا اطلاع بعدی ستاد ملی کرونا محدودیت شهر‌های زرد در شهر‌های آبی نیز اعمال می‌شود.

طبق اعلام سامانه ماسک آمار مبتلایان در این شهرستان‌ها کمتر از شهرستان‌های زرد است و باید منتظر اعلام نحوه اجرای محدودیت‌ها توسط ستاد ملی کرونا بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟