افزایش وزن دانش آموزان در دوره آموزش مجازی/  جای خالی مشاور تغذیه در شبکه شاد

وزن دانش آموزان در دوران کرونایی افزایش یافته است. با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش های مدارس و مراکز آموزشی، فعالیت های بدنی و ورزشی دانش آموزان نیز تا حد زیادی کاهش یافته است. این موضوع به گونه ای است که برخی دانش آموزان حتی به میزان نرمش صبح گاهی که در مدارس شان انجام می دادند هم تحرک ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سوال این جاست که چرا با توجه به شرایط موجود از مربیان بهداشت مدارس به خوبی استفاده نمی شود و یا متخصص تغذیه ای در مدارس و این روزها از مشاوره این متخصصان در شبکه شاد استفاده نمی شود؟  بخش خصوصی نیز در حمایت از آموزش و پرورش برای رفع دغدغه سلامتی و افزایش وزن دانش آموزان می تواند ورود کند و کمک هزنیه در این امر باشد.

درخواست مربیان ورزش از دانش آموزان، جایگزین زنگ ورزش نمی شود

حسین حق وردی، دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص لزوم انجام فعالیت های بدنی و ورزشی دانش آموزان با توجه به مجازی شدن فعالیت های آموزشی مدارس به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: فعالیت ورزشی را برخی دبیران ورزش از دانش آموزان به صورت انجام فعالیت ورزشی تصویربرداری شده و یا فیلمبرداری شده درخواست می کنند. دبیران ورزش از دانش آموزان می خواهند که فلان حرکت ورزشی را در خانه انجام دهند و از آن فیلمبرداری کنند و نهایتاً برایشان ارسال کنند. اگرچه این موضوع طبعاً جایگزین زنگ ورزش و فعالیت های ورزشی در مدرسه نمی شود.

حسین حق‌ وردی

مربیان بهداشت در مدارس کارایی لازم را نداشته اند

حق وردی در مورد حضور متخصص تغذیه در مدارس و فضاهای آموزشی ابراز داشت: اکنون نه تنها متخصص تغذیه در مدارس وجود ندارد بلکه مربیان بهداشت هم در مدارس مان ضعیف عمل کرده اند و بازدهی به خصوصی نداشته اند. متاسفانه در حال حاضر آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه شده است. بنابراین اگر بتوانیم از مربیان بهداشت که در مدارس حضور دارند به خوبی استفاده کنیم نیازی به جذب و استخدام متخصص تغذیه در مدرسه ها نباشد.

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با کم تحرکی و کاهش فعالیت بدنی دانش آموزان در دوران کرونا اظهار داشت: همانطور که اشاره شد، مربیان و دبیران تربیت بدنی و ورزش در مدارس از دانش آموزان درخواست می کنند تا در خانه از فعالیت های ورزشی خود فیلم بگیرند و برای آن ها بفرستند. با این حال دانش آموزان و محصلانی که تلفن همراه هوشمند ندارند و یا در مناطق محروم و بی بضاعت زندگی می کنند از این امکان نیز بی بهره اند.

آموزش و پرورش با محدودیت مالی شدید روبروست

نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس در مورد پیشنهاد حضور متخصص تغذیه در مدارس به وسیله نمایندگان در مجلس گفت: این امکان که طرح حضور متخصص تغذیه را در مدارس به مجلس ببریم مقدور است، بهرحال اگر موضوعی به امضای 15 نفر از نمایندگان برسد و از نظر تامین منابع مالی مشکلی نداشته باشد، می توان با وزارت آموزش و پرورش صحبت کرد تا چنین لایحه ای بیاوردند و تصویب شود. با این حال وضعیت وزارت آموزش و پرورش مساعد نیست و برای تامین امکانات نیروی خدمات خود ناتوان مانده است و با محدودیت مالی روبروست.

حسین حق وردی در مورد اقدامات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای رفع مشکلات مربوط به وزارت آموزش و پرورش افزود: پیشنهادات مختلفی را نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات در ارتباط با بودجه های آموزش و پرورش داشته اند که در این کمیسیون مصوب کردیم و به کمیسیون تلفیق فرستادیم، همچنین 3 نفر از اعضای کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق حضور دارند تا به این موضوع رسیدگی کنند. امیدواریم این ایرادات در کمیسیون تلفیق رفع شود و به صحن علنی مجلس فرستاده شود. با این حال با توجه به اینکه امکان چندانی برای افزایش منابع در آن وجود ندارد، نمی توان تغییرات زیادی انجام داد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟