آزمایش ۳ مسافر مشکوک به کرونای انگلیسی در مشهد منفی شد

به گزارش رکنا ، دکتر مهدی قلیان افزود: این سه مسافر برای شرکت در یک مراسم سوگواری خانوادگی در هفته گذشته از انگلیس به مشهد و سپس به یکی از شهرستانهای خراسان رضوی سفر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این سه فرد علائم مشکوک به کرونا داشتند که نمونه آزمایش آنها برای تشخیص کرونای انگلیسی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال و نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی این سه فرد منفی شد اما آنها مبتلا به کرونای رایج بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی و ردیابی‌های انجام شده حتی راننده تاکسی و افرادی که با این مسافران در ارتباط بوده‌اند شناسایی و قرنطینه شدند.

قلیان افزود: سرعت سرایت و انتشار ویروس جدید انگلیسی ۷۰ درصد بیشتر از گونه‌های قبلی است و این در حالی است که اصول پیشگیری از این ویروس هم شامل رعایت پروتکل‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دستها ست.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۸۲ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۱۰۰ تن رسیده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 649551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟