هزینه کرد بودجه سامانه شاد زیر ذره بین مجلس می رود / افت علمی دانش آموزان

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نه تنها کسب و کارها بلکه دانشجویان، معلمان و دانش آموزان بسیاری نیز با این اپلیکیشن درس می خواندند اما با گوشی های قدیمی خود یا والدین شان. حالا قرار است این راه تحصیل از آنها دریغ شود.

احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به این موضوع پرداخته و تاکید کرد: واتساپ و تلگرام پلتفرم های بومی ما نیستند. طبیعتا نمی توانیم در مورد آن تصمیم گیری کنیم و وقتی از پلتفرم بومی استفاده نمی کنیم باید تابع تصمیمات باشیم.

باید نیازی به واتساپ و تلگرام نداشته باشیم

وی با اشاره به این که نقد من به وزارت آموزش و پرورش است، افزود: قرار بود سامانه شاد پلتفرم بومی ما باشد و وزارت آموزش و پرورش آن را تقویت کند. اما اختلالاتی که سامانه شاد دارد، باعث شده که دانش آموزان به پلتفرم های غیر بومی مانند اسکایپ، واتساپ و تلگرام روی بیاورند. این باید اصلاح شود و آموزش الکترونیکی را به جایی برسانیم که نیازی به استفاده از پلتفرم های غیربومی نداشته باشیم.

هزینه کرد بودجه سامانه شاد زیر ذره بین مجلس می رود

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت در راه اندازی سامانه شاد بودجه بسیار زیادی دریافت کرد، آیا نظارتی بر هزینه کرد بودجه سامانه شاد وجود داشته است؟ گفت: متاسفانه هنوز در این مورد به گزارشی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه نشده است اما این مورد را پیگیری خواهیم کرد.

علت افت سطح علمی دانش آموزان

احمد نادری با اشاره به افت سطح علمی در یکسال گذشته تاکید کرد: بخشی از این افت جهانی بوده و طبیعی است چرا که آموزش حضوری تبدیل شده به آموزش مجازی . آسیب در کشورهای آمریکایی و اروپایی کمتر است چون آنها از قبل شیوع بیماری کرونا آموزش مجازی را در کنار آموزش حضوری در دستور کار قرار داده بودند. اما کشورهایی مانند ما که اصلا به آموزش مجازی نمی پرداختیم آسیب بیشتر است. یک مطالعه میدانی و جامع آینده ای نزدیک باید انجام شود و تمام دانش آموزان کشور در این جامع آماری قرار بگیرند تا مشخص شود چه مشکلاتی در این راستا داریم و با چه راهبردهایی این افت کیفیت را از بین ببریم. بخشی از افت سطح علمی به دلیل تغییر ناگهانی روش تحصیل (از حضوری به مجازی) است. تحقیق باید به سرعت و در کوتاه مدت صورت گیرد.

تصمیم جمعی برای سوال از وزیر آموزش و پرورش

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که چرا نظارت بر عملکرد معلم ها ضعیف است، گفت: سامانه شاد و اقدامات آموزش و پرورش بسیار ضعیف است و یکی از عیوب جدی آموزش و پرورش است. بارها به مسئولان آموزش و پرورش تذکر داده ایم اما تاکنون همان سیستم ادامه دارد و آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.

احمد نادری در پاسخ به این سوال که آیا در مورد این ضعف در صحن علنی مجلس از وزیر سوال خواهید کرد یا خیر؟ گفت: این مورد باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شده و به یک تصمیم جمعی برسیم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟