وزیر بهداشت اعلام کرد: ویروس کرونا خطرناک تر شده است / شب یلدا به آتش اندوه نیفتیم

به گزارش رکنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت با اشاره به این که آمریکا و اروپا در مرگ های تجمعی در صدر قرار گرفته اند گفت: در مرگ های تجمعی و ابتلا در کشورها ما در رتبه های پایین تر از نظر گرفتاری به کرونا هستیم. در کشور ایران با 52670 نفر مرگ و با ابتلا بیش از یک میلیون و صدهزار نفر روزهای سختی را گذراندیم.

وی به در پیک سوم شیوع کرونا اشاره کرده و تاکید کرد: منحنی پیک سوم شیوع کووید-19 سر به زیر آورده و شیب پیدا کرده در مقابل کاری که همکاران ما به همراهی مردم شریف داشتند.

سعید نمکی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسمی در کشور تاکید کرد: بیش از 22500 تیم برای مراقبت و رهگیری فعال شده اند. 73500 نفر در این تیم ها مجموعه ای از همکاران ما و سازمان بسیج در کنار هم کار می کنند. مراقبت در منزل بیش از 8100 تیم با حدود 20500 نفر فعالیت می کنند که هر روز به این تیم ها افزایش می یابد. سازمان های مردم نهادی که در کنار ما قرار می گیرند افزوده خواهند شد.اگر تیم های نظارتی را در نظر بگیریم با کمک همکاران خودمان و دستگاه های دیگر حدود بیش از 10هزار تیم مراقبتی داریم که 33هزار نفر در آن فعالیت می کنند. نظارت مستمری با این تیم ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی داریم.

وی به تیم های حمایتی نیز اشاره کرده و افزود: اقامتگاه های ما فعالیت می کنند و بیش از 20هزار تیم در آن فعالیت می کنند که سازمان های مردم نهاد، خیرین و بسیج و مردم (در طرح های محله محور) با بیش از 55هزار نفر در کنار ما هستند.

سعید نمکی تاکید کرد: خوشبختانه امروز آتش سرخ ابتلا به کرونا امروز جای خود را به رنگ نارنجی و زرد داده است. آخرین بررسی ها نشان می دهد که مناطق قرمز به کمترین سطح تنزل پیدا کرده است، برآورد ما نیز این است که در شنبه آینده لکه های قرمز کمتری خواهیم داشت. فراز و فرود آمارها نشان می دهد که شرایط کووید-19 در کشور به شدت نزول پیدا کرده است. به لحظه می توانیم در 24 ساعت رصد می کنیم. من به عنوان وزیر با سامانه همه موضوعات را رصد می کنیم و اطلاعات لحظه ای دارم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: آنچه که حاصل این حرکت بزرگ ملی است، (بسیج، هلال احمر، اطلاع رسانی، ناجا، دستگاه های مردم نهاد و شبکه بهداشتی و درمانی کشور) همه در کنار هم توانستند سر منحنی را به پایین خم کنند. همکاران من در حوزه درمانی توانستند این غول سهمگین را ببه زنجیر بکشند، اگر به روزهای بی خیالی گذشته برگردیم دوباره این غول خفته بیدار می شود و همه ما را لگدمال می کند. امروز از جهش ویروس شدن ویروس از اروپا به ما گزارش می شود. این ویروس خطرناک تر و با سرعت بیشتری پیش می رود.

اگر آتش این اتفاق ناگوار دامن ما را بگیرد روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت. به همین دلیل برای روزهای خوش گذرا به دام این آتش نیفتیم. یکی از این خوش های گذرا شب یلداست. من تقاضا می کنم مردم این هشدار خدمتگذار خود را جدی بگیرند و بدانند بیش از 65 درصد از ابتلا در خراسان جنوبی به دلیل شب نشینی ها و گردهمایی های خانوادگی بود. نگذارید گذر شب یلدا به اندوه بزرگ خانواده ها تبدیل شود و مدت ها سیاهپوش عزیزی به دلیل غفلت شویم. . آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟