شهرداری تهران رتبه اول رشوه و پارتی بازی را دارد

شهرداری / به گزارش رکنا، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر طی تذکری خطاب به شهرداری تهران اظهار کرد: «فساد» آزار دهنده‌ترین و مشمئز کننده‌ترین صفتی است که در مواجهه با شهرداری تهران، شهروندان را آزار می‌دهد و دیو هفت سر فساد در جای جای سازمان عریض و طویل شهرداری رخنه کرده است.

او افزود: متاسفانه در میان تمام دستگاه‌ها، هنوز شهرداری در زمینه میزان دریافت رشوه و پارتی بازی رتبه اول را دارد و در این میان برخی عناصر فاسد هم با خود فکر می‌کنند باید از این نمد برای خود کلاهی ببافند، به همین دلیل پدیده رشوه رخ می‌دهد.

او ادامه داد: برخی کارمندان شهرداری با دریافت رشوه از مراجعین به نوعی سهم خود را دریافت کرده یا آنکه پارتی‌بازی می‌کنند؛ لذا برای مقابله با این شرایط، شفافیت، شناسائی افراد فاسد و تشویق افرادی که تخلفات را گزارش می‌دهند از بهترین پادزهرهاست.

فراهانی با اشاره به بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه گفت: مطمئناً درصورت تحقق این بند زمینه‌های شناسائی افراد فاسد، رشوه گیر و متخلف بیش از پیش فراهم خواهد شد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که تنها مبارزه همه جانبه علیه فساد و رشوه می‌تواند اعتماد شهروندان را باز گرداند و در این میان مطالبه مردم برخورد با دانه درشت‌ها و نا امن نمودن فضا به گونه‌ای است که هیچ کس به خود اجازه فساد ندهد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره اجرائی نمودن بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می‌نمایند، برای دومین بار به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: در این میان اقدام قاطع، بدون اغماض و سریع دستگاه‌های نظارتی شهرداری و سایر نهاد‌های مسئول در رسیدگی به تخلفات می‌تواند امید بخش فردائی بهتر برای تهران باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟