وضعیت بلاتکلیف و خطرناک بخش خصوصی در کرونا / لزوم بازنگری ساعت محدودیت ها

به گزارش رکنا، محمد صفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با اینکه برخی از مشاغل خرد ممکن است با اعمال محدودیت ها در شب دچار زیان شوند و از طرفی برخی کسب و کارها همچون بنکداران و تاجران از این محدودیت دچار آسیب نمی شوند به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: طبیعتاً باید به مسئله معیشتی افرادی که صاحب مشاغل خرد هستند توجه کرد. این حائز اهمیت است که اگر محدودیت ها را در زمان صبح اجرا کنیم نیز بازهم عده ای دچار زیان خواهند شد. در هر صورت باید همه تلاش خود را به کار بندیم تا از پس این بحران ویروسی برآییم.

باید در ساعات محدودیت رفت و آمدها و ساعت کار مشاغل تجدیدنظر شود

نماینده مردم گناباد در مجلس یازدهم در مورد همراهی شروع محدودیت های شبانه با رونق فعالیت برخی کسبه بازارهای کوچک گفت: در هر صورت با توجه به تحمیل این ویروس در جامعه، ضرورت دارد که در محدودیت رفت و آمدها و ساعات کاری مشاغل گوناگون، تغییراتی اعمال شود. با همه این احوال بایستی صاحبان بازار خرد و مردمی که از این افراد مایحتاج زندگی خود را می خرند و تامین می کنند با ساعاتی که در آن اعمال محدودیت شده، خود را وفق دهند و سبک زندگی خود را مطابق با آن تنظیم کنند. در هر صورت باید بپذیریم به زمان عادی قبل از شیوع کرونا باز نخواهیم گشت و همه باید با کمک یکدیگر در قطع زنجیره ویروس کرونا تلاش کنیم.

باید با قطع زنجیره ویروس کرونا کاری کنیم که کادر درمان تنفس بکشند

صفائی در پایان با اشاره به لزوم اجرای فاصله گذاری های اجتماعی و پروتکل های اجتماعی در سطح جامعه ابراز داشت: موضوعی که مشخص است این است که ویروس کرونا در حوزه اجتماعات و مراودات اجتماعی منتقل می شود و متخصصین در این حوزه هم هشدار داده اند که قدرت انتقال این ویروس افزایش یافته، بنابراین باید زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم تا کادر درمانی کشور تنفسی بکشند. بنابراین لازم است در کنش ها و رفتارهای اجتماعی مردم تجدیدنظرهایی داشته باشیم. خصوصاً این موضوع برای کسانی که دارای مشاغل آزاد و غیردولتی هستند حساس تر است. مشاغل دولتی با برنامه هایی همچون یک روز در میان کردن فعالیت کسب و کارها و کاهش ساعات کاری شان تغییری در دریافتی هایشان رخ نمی دهد، اما کسانی که صاحب مشاغل آزاد هستند، تهدید ساعت کاری و محدودیت ها در دریافتی و درآمدشان موثر است. باز هم تاکید می شود که باید تجدیدنظرهایی توسط مسئولین مربوطه در مورد ساعت فعالیت مشاغل و اعمال محدودیت ها اعمال شود.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

خبرنگار: مهدی برازنده

کدخبر: 630733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟