تنبیه شدید مبتلایان به کرونا که قرنطینه را ترک می کنند !

کرونا/ به گزارش رکنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش نرخ غربالگری و بیماریابی افراد مشکوک در سراسر کشور اظهار کرد: در حال حاضر ما نیازمند بیشتر شدن نرخ غربالگری بیماران در کشور و تهران هستیم و در ستاد کرونای تهران برای افزایش تست‌های PCR در کلانشهر تهران اعلام آمادگی کرده‌ایم.

او ادامه داد: برای انجام غربالگری افراد مشکوک به بیماری کرونا تمام مراکز دولتی و خصوصی که آزمایش‌های کرونا را انجام می‌دهند باید به سامانه ستاد کرونای کلانشهر تهران متصل شوند تا شناسایی بیماران کرونایی بهتر از گذشته انجام شود.

زالی بیان کرد: ستاد کرونای تهران بانک اطلاعات مربوطه را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های ذی ربط قرار می‌دهد تا برنامه‌ریزی برای درمان احتمالی این افراد و ارائه خدمات مختلف بهتر از قبل انجام شود.

به کدام دسته از افراد مشکوک خدمات ارائه نمی شود؟

او تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا به افرادی که مشکوک به بیماری هستند و دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خدمات داده نمی‌شود.

زالی افزود: اسامی بیماران کرونایی در اختیار نهاد‌های مختلف و ذی‌ربط قرار می‌گیرد و بیمارانی که قرنطینه را ترک کنند از دریافت خدمات اجتماعی محروم می‌شوند.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا تهران در پایان یادآوری کرد: با افزایش تست‌های PCR دولت جهت انجام آزمایش‌ها سوبسید و یارانه به مراکز می‌دهد تا هزینه تست‌ها کاهش پیدا کند و ستاد کرونا پیشنهاد داده است تا آزمایش‌ها در مراکز درمانی ۱۶ ساعته یا شبانه روزی انجام شود تا پرونده الکترونیک سلامت بیماران کرونایی تکمیل و بیماری آن‌ها ثبت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟