ردیابی کرونایی ها با ماسک/  وزیر کشور خبر داد + فیلم
حجم ویدیو: 1.66M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32

به گزارش رکنا ، وزیر کشور خبر داد که از این پس با استفاده از برنامه ماسک، هر فردی که تست کرونایش مثبت می‎شود را ردیابی و رصد خواهیم کرد.

پیش از این هم علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا خبر داده بود : بیش از نیمی از مردم دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند، ولی در قبال افرادی که شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کند باید فرآیندهایی را تعریف کنیم تا افراد ملزم به رعایت آن شوند مثل فعال سازی سیستم نوبت دهی در ادارات که موجب کاهش تجمعات خواهد شد.

رئیسی افزود: برای افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند جرایم در نظر بگیریم و حتماً باید با اشد مجازات با آن برخورد کرد، چون مثل بمب ویروسی در جامعه هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه باید از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنیم، گفت: زمانی که سفرها انجام می‌شود وزارت بهداشت هشدارهای لازم را می‌دهد.

وی با بیان اینکه نظارت‌های مردمی هم اضافه خواهد شد افزود: تمامی اصناف در آینده نزدیک کد کیو آر را تعریف می‌کنیم تا افراد با اسکن آن نسبت به عملکرد اصناف نظارت کنند.

رئیسی ادامه داد: یکی دیگر از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، انجام تست‌های هدفمند به تعداد کافی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: از هفته آینده با همکاری وزارت ارتباطات یک ردیابی هوشمند انجام خواهیم داد و همچنین از روز گذشته تمامی سیستم‌های آزمایشگاهی کشور به هم متصل شدند و در تمام آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی افرادی که تست می‌دهند در پرونده الکترونیکی آنها ذخیره می‌شود و مراقب سلامت از مثبت شدن تعداد آنها مطلع می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 627893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟