این قرص خواب آور درمانی برای کرونا

به گزارش رکنا ، به نقل از scitechdaily، کرونا همچنان در دنیا قربانی می گیرد و نبود دارویی مؤثر که بتواند این بیماری را درمان کند، خلائی است که بسیاری از دانشمندان را بر آن داشته تا شبانه روز به مطالعه بپردازند تا بتوانند راه کاری تأثیرگذار بیابند. تاکنون برخی داروها توانسته اند تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کنند که به عنوان درمانی مؤثر و کم هزینه برای درمان و پیشگیری این بیماری مورد استفاده قرار می گیرند.

چندی پیش هم محققان از پلتفرم هوش مصنوعی استفاده کردند تا داروهای بالقوه را برای درمان کرونا شناسایی کنند. آنها با همین راهکار به داروی ملاتونین رسیدند که می تواند گزینه ای امیدبخش برای این ویروس باشد.

آنالیز داده های به دست آمده از شماری از بیماران در کلینیک کلولند نشان می دهد که بعد از در نظر گرفتن سن، نژاد، سابقه استعمال دخانیان و بیماری های مختلف، مصرف داروی ملاتونین تا 30 درصد احتمال مثبت شدن تست کرونا را کاهش می دهد. با محسابه متغیرهای ذکر شده، بیشترین کاهش احتمال مثبت شدن نتیجه تست کرونا در نژاد آمریکایی آفریقایی حدود 30 تا 52 درصد اعلام شد.

اما پژوهشگران بر این باورند که این یافته ها دلیل بر آن نمی شود که مردم بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف داروی ملاتونین کنند.

علاوه بر این، محققان مطالعات خود را روی ارتباط بیماری های دیگر با احتمال بروز کرونا متمرکز کرده اند به طوری که به عنوان مثال، دریافتند که پروتئین های مرتبط با سندروم تنفسی و عفونت، که دو عامل اصلی در مرگ و میر مبتلایان به کرونا به شمار می روند، با چند نوع از پروتئین های ویروس SARS-CoV-2 در ارتباط است.

این یافته ها به دانشمندان نشان می دهد دارویی که در درمان بیماری های تنفسی تأییدیه می گیرد، ممکن است با توجه به هدف بیولوژیکی مشترکی که دارند، قابلیت درمان کووید- 19 را نیز داشته باشد. کرونا نوعی بیماری سیستمیک است که انواعی از سلول ها، بافت ها و ارگان های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد بنابراین دانشی که از این ویروس و سایر بیماری ها به دست می آید، کلید رفع پیچیدگی های کووید- 19 و شناسایی داروهای مؤثر در درمان آن به شمار می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 626679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟