وزیر آموزش و پرورش : کلاس‌های یک ساعته در "شاد" ممنوع

به گزارش رکنا، محسن حاجی میرزایی افزود: بین کلاس‌های آموزش نیز باید وقفه‌ای باشد تا دانش آموزان استراحت و خود را برای کلاس بعدی آماده کنند.

وی تشکیل کلاس‌های یک ساعته در شبکه شاد را ممنوع اعلام کرد و گفت: این موضوع باعث خستگی بیش از اندازه چشم و گوش دانش آموزان خواهد شد و تبعات بدی را بدنبال خواهد داشت.

وی دلیل تشکیل برخی کلاس‌ها در ساعات بعد از ظهر را افزایش ترافیک اینترنت در ساعات صبح دانست و افزود: کلاس‌ها در ساعات بعد از ظهر با سرعت بیشتر تشکیل می‌شود.

وی تأکید کرد: غیبت غیرموجه دانش آموزان در شبکه آموزش شاد ممنوع است و هر مدرسه باید اصل یاد گیری داشته باشد که در آن مشخص شود هر دانش آموز از چه طریقی آموزش می‌بیند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید آموزش دانش آموزان را از هر طریق آموزشی شامل آموزش از شبکه شاد، آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی رصد کنند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نماند.

وی گفت: موضوع سیم کارت دانش آموزان را همچنان پیگیری می‌کنیم، این سیم کارت مشکلات فنی داشت که در صورت برطرف شدن مشکلات آن قابل اجراست.

آقای حاجی میرزایی تصریح کرد: تمهیداتی را اپراتور‌ها برای سیم کارت‌های دانش آموزی و اینترنت پاک در نظر گرفتند و عملکرد دانش آموزان از ۱۵ شهریور نشان می‌دهد که آن‌ها استفاده از شبکه شاد را ترجیح داده و الان این شبکه به رکورد ۳۱۵ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. br/ وی تأکید کرد: استفاده از شبکه شاد باعث شده است دانش آموزان از شبکه‌های مجازی دیگر نیز کمتر استفاده کنند.

وی گفت: در جلسه‌ای که با معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش در استان‌ها داشتم به این موضوع اشاره کردم که آموزش با کیفیت به همه دانش آموزان بر عهده ماست که برخی از رسانه‌ها از این گفته من تعبیر نادرستی کرده و این گفته را خطاب به معلمان عنوان کردند که این تعبیر غلطی بود.

وی افزود: امیدوارم که ستاد وزارتخانه ارتباط خود را با مدارس و مدارس نیز ارتباط خود را با معلمان به خوبی حفظ کند تا شاهد یک آموزش با کیفیت برای همه دانش آموزان در شرایط کرونایی باشیم.

وی گفت: هیچ بخشی از کتاب درسی حذف نمی‌شود و طبق زمان بندی که به معلمان اعلام شده است آن‌ها موظفند سرفصل‌های لازم را تدریس کنند.

وی از پرداخت اضافه کاری معلمان شاغل در روز‌های آینده خبر داد و افزود: آموزش و پرورش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در ماه هزینه دارد که ۱۰۰ میلیارد تومان آن هزینه‌های متفرقه است که این هزینه‌ها با تأخیر پرداخت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به آموزش پدافند غیر عامل به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: یکی از آموزش‌های موفق جمهوری اسلامی ایران در پدافند غیر عامل استمرار یادگیری در شبکه آموزش شاد بود.

وی ادامه داد: ما با تعطیلی مدارس با پدیده غیر منتظره‌ای روبرو شدیم و در کمتر از یک هفته با کمک از شبکه شاد و تلویزیون توانستیم خلاء تعطیلی کلاس‌های درس را جبران کنیم.

وی به نقش آموزش وپرورش در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: دانش آموزان باید به گونه‌ای آموزش ببینند که توانایی دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها را داشته باشند و بتوانند از کشور خود محافظت کنند.

وی به آموزش دفاعی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: این آموزش در کتب درسی دانش آموزان آورده شده و دوره‌های آموزشی خوبی برای معلمان در نظر گرفته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 622164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟