محدودیت های شدید کرونایی به زودی در تهران + جزئیات

به گزارش رکنا، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی تعداد کل بیماران بستری را ۶ هزار و ۶۵ بیمار اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۷۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹هزار و ۷۰۰ بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی به صورت سرپایی مراجعه کرده اند و سهم بستری از مجموع مراجعین بالغ بر ۸۲۰ بیمار جدید بوده است که ۱۶۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، از ترخیص بالغ بر ۶۰۰ بیمار خبر داد و افزود: در مقابل ۱۵ درصد رشد در میزان مرگ و میر و ۱۸ درصد رشد در تعداد افرادی که نسبت به هفته قبل تست مثبت داشته اند، نسبت به ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

اعمال طرح زوج و فرد برای کارمندان و برخی صنوف

وی از ارائه پیشنهادات جدید برای تغییر در محدودیت های قبلی یا بازنگری آنها به ستاد ملی کرونا خبر داد و افزود: اولین موردی که به پیشنهاد ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصویب شد، تقلیل کارکنان همه دستگاه ها به ۵۰ درصد ظرفیت و اعمال طرح زوج و فرد تا پایان آبان ماه است که مقدار قابل توجهی حجم ترافیک و ترددهای درون شهری را کاهش می دهد.

به گفته زالی، کماکان افرادی که در گروه های ۱۴ گانه در معرض خطر و آسیب پذیر هستند، همچون افراد بالای ۶۵ سال، باید از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در دور قبلی محدودیت ها که حضور کارمندان به یک سوم تقلیل پیدا کرده بود، خیابان های پایتخت در ساعات پیک ترافیک، ۵۳ درصد خلوت تر شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، پیشنهاد بعدی را اجرای طرح زوج و فرد برای مشاغل مختلف حداقل در یک بازه زمانی دو هفته ای همچون اداره جات، اعلام کرد و گفت: همچنین سعی داریم به کمک رتبه بندی، مشاغل مختلف درساعات مختلف وارد شهر شوند؛ به طور مثال حضور کارمندان بانک ها در یک ساعتی ازصبح و سایرمشاغل اداری درساعاتی پس از ضروری شود تا بتوان با همکاری شهرداری بار ترافیکی به خصوص از ناوگان حمل و نقل برداشته شود.

علیرضا زالی

افزایش معدل رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان تهران

زالی ضمن تقدیر از همکاری نیروی انتظانی استان تهران برای نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی، عنوان کرد: ۱۵۵ هزار مورد تاکنون تذکر لسانی داده شده و ۱۸ هزار واحد صنفی در قالب اکیپ های نظارتی با محوریت نیروی انتظامی و با همکاری معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی همچنین ادامه داد: به ۸ هزار و ۲۰۰ واحد تذکر داده شده که نشان می دهد روش و اسلوب نظارت بر رعایت شیوه نامه ها در حال تغییر است.

زالی از تنظیم صورت جلسه برای ۴۶۶ واحد و پلمپ ۱۱۸ واحد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در هفته آینده میزان بررسی ها و نظارت ها با قوت بیشتری افزایش می یابد و نیروی انتظامی هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: از استاندار تهران هم تشکر ویژه دارم، به خصوص همکاران ایشان که در ابعاد نظارتی خدمت می کنند؛ آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تهران امروز رو به افزایش بوده و آخرین معدل ثبت شده ۶۸,۳ گزارش شده است که در هفته پیش زیر ۳۰ درصد بود.

فرمانده ستاد مقابه با بیماری کرونا ضمن تقدیر از هموطنان به علت توجه به دستورالعمل های، بخش اعظمی از کسری آمار رعایت پروتکل ها را ناشی از حجم بالای مسافران در مترو دانست.

طرح ردیابی بیماران با همکاری وزارت ارتباطات اجرا می شود

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران از اجرای طرح ردیابی بیماران با همکاری وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات خبرداد و گفت: طی توافق صورت گرفته، ردیابی و غربالگری افرادی که تست شان مثبت شده و همراهانشان با استفاده از ظرفیت وزارت ارتباطات انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پایلوت این طرح انجام شده و تاکنون ۴۹ هزار بیمار بر اساس محل سکونت ردیابی شده اند. طبق آمار مرحله اول، تراکم بیماران در شرق، جنوب شرقی و مرکز استان وجود دارد و این الگو در موج اول، دوم و سوم تکرارشده است.

زالی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت اطلاعاتی بانک مرکزی همچون کد ملی افراد در این مسیر تاکید کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟