دست فرمان رئیس جمهور خوب نیست! / هیچ لایحه حمایت معیشتی به مجلس ارائه نشده /  کم توجهی روحانی به شرایط کادر درمان

تعطیلی کرونایی/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، زنگ های هشدار کرونایی  خیلی وقت است به صدا درآمده و کارشناسان بهداشت و سلامت درخواست تعطیلی شهرهای قرمز کرونایی را داشتند.

حالا 26 استان در وضعیت قرمز به سر می برند،کادر درمان خسته است، به درخواست تعطیلی ها رسیدگی نمی شود و آمار جانباختگان هر روز رکورد جدید و بیشتری می زند و... ستاد ملی مبارزه با کرونا دوهفته تهران، پایتخت ایران را به درخواست علیرضا زالی تعطیل کرد اما این تعطیلی کامل نبود و آمارها مبتلایان و جانباختگان هر روز افزایش می یابد و معاون وزیر به صورت رسمی اعلام می کند آمارها را باید 1.2 تا 2.5 برابر حساب کرد.

طبق اخبار ، ایران در جانباختگان کرونا مقام اول جهان را به خود اختصاص داد. اما سوال این است که چرا ستاد ملی مبارزه با کرونا با وجود افزایش جانباختگان تعطیلی شهرهای قرمز و محدودیت تردد بین شهری را اعلام نمی کند؟

عباس مقتدایی خوراسگانی، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران مجموعه ای از اختیارات را در حیطه کاری خود دارد و مجلس نیز بارها اعلام کرد "اگر دولت لایحه ای برای حل مشکلات معیشت ارائه کند با توجه ویژه ای به آن رسیدگی خواهد کرد. تاکنون دولت در خصوص ایجاد گشایش در امور عمومی مردم هیچ لایحه ای به مجلس تقدیم نکرده است.

دولت با قدرت مجلس بهتر عمل کند

وی افزود: اگر بخواهیم با مُر قانون به برخی از اقداماتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته نگاه و نسبت به آن قضاوت کنیم؛ این اقدامات با قوانین جاری همخوانی ندارد. بنابراین آقای رئیس جمهور احتمالا نگران آن است که کارهای غیرقانونی آنان مورد اعتراض قرار گیرد به همین دلیل جهت پیشنهاد می کنم که آقای رئیس جمهور با مجلس و قدرتی که مجلس در اختیار دارد، بهتر از این عمل کند.

عباس مقتدایی خوراسگانی / نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم

کرونا دستمایه لاپوشانی ناکارآمدی های دولت نشود

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا به عهده وزیر بهداشت نیست و رئیس جمهور آن را ریاست می کند؟ گفت: نگران آن هستم که موضوعاتی نظیر کرونا نیز دستمایه ای برای لاپوشانی ناکارآمدهای دولت قرار بگیرد. به همین جهت به آقای رئیس جمهور پیشنهاد می کنم که تجدیدنظر جدی در ساختارهای مدیریتی و در تیم همکار خود داشته باشد. با این دست فرمانی که تاکنون آمده است نمی تواند چهره موفقی از خود در دوران مدیریتی به یادگار بگذارد.

غفلت رئیس جمهور از کادر درمان

عباس مقتدایی خوراسگانی با بیان این که بنابراین ماه ها، هفته ها و حتی ساعت های باقی مانده از عمر دولت باید برای گره گشایی و حل و فصل مشکلات صرف شود، افزود: این تیم نمی تواند رئیس جمهوری را به سرمنزل مقصود برساند. بنابراین ترمیم کابینه و ایجاد تغییرات قابل توجه برای بهبود امور پیشنهاد ماست. این موضوع شامل بحث کرونا و موضوعات مرتبط با معیشت مردم می شود. فعالان عرصه بهداشت و درمان تلاش خود را می کند. آنچه مهم است حمایت های همه جانبه ای است که به نظر من آقای رئیس جمهور نسبت به این موضوع غفلت کرده است.

وزیر بهداشت پاسخگوی یک میلیارد یورو باشد

پس از برداشت یک میلیون یورو از صندوق ارزی، وزیر بهداشت منتظر اقدام دولت و تخصیص بودجه به بهداشت و سلامت بود. اما تخصیص قطره چکانی آن باعث شد بروز اعتراض وزیر بهداشت شد. عباس مقتدایی خوراسگانی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس می داند یک میلیارد یورویی که دولت از صندوق ارزی برداشت کرده کجاست؟ تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد که هماهنگی بین رئیس جمهور و بالاترین مقاماتی که از سوی او منسوب شده اند یا وجود ندارد یا کم است. بنابراین با توجه به حمایت همه جانبه ای که سایر قوا از بخش بهداشت و درمان کرده اند آقای رئیس جمهور باید از این حمایت ها به عنوان یک ظرفیت استفاده کند. وزیر بهداشت اعلام کرد که مبالغ مورد نیاز به آن وزارت خانه نرسیده است اما بعدا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است. بنابراین وزیر بهداشت باید گزارش دهد که این پول ها در چه  راستایی هزینه شده است. بودجه در اختیار دولت است و دیوان محاسبات در رسیدگی به این امور جدی است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟