افزایش نگران کننده طلاق و کاهش ازدواج در هشترود / خودکشی جزو مهمترین آسیب‌های اجتماعی شهرستان

ازدواج / به گزارش رکنا، امین امینیان در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه برای اولین بار سندهای شهرستانی کاهش آسیب های اجتماعی تهیه شده و قابل اجراست .

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ عنوان انواع آسیب های اجتماعی در سطح کشور شناسایی شده که همه آنها رابطه علت و معلولی دارند؛ بنابر این نمی توانیم آسیب ها را بصورت مستقل از هم کنترل یا کاهش بدهیم. مدیریت آسیب های اجتماعی در گرو برنامه جامع و همکاری و مشارکت همگانی است و رویکرد ما در این موضوع رویکرد اجتماعی کردن آنهاست و باید از همه ظرفیت جامعه برای مدیریت جامع آسیب های اجتماعی کمک بگیریم .

امینیان در ادامه با اشاره به افزایش طلاق در جامعه خاطر نشان کرد متاسفانه به دلایل گوناگون شاهد افزایش چشمگیر پدیده طلاق در شهرستان هستیم و از طرفی نیز شاهد کاهش میزان ازدواج بوده و برابر آمارهای رسمی از هر ۲/۵ ازدواج یکی منجر به طلاق می شود که این مسئله بسیار نگران کننده است و باید تمام تلاش خود را برای کنترل این پدیده بکار بگیریم.

فرماندار هشترود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر جامعه و شهرستان نیز شده است مسئله خودکشی است.

وی در همین رابطه افزود: البته بحث خودکشی مربوط به شهرستان نبوده ، بلکه پدیده جهانی است و متاسفانه در سطح کشور، استان وحتی شهرستان خودکشی از نرم جهانی بالاتر و بیشتر بوده و لازم است به جهت اهمیت موضوع عوامل و زمینه های خودکشی در جامعه شناسایی شده و برنامه ریزی های مدون در تمامی ابعاد با زمانبندی مشخص انجام شود و برای پایش طرح های اجرایی نیز برنامه داشته باشیم و میزان اثرگذاری برنامه های اجرا شده را بدانیم و با اصلاح نقاط ضعف جلو برویم .

امینیان تصریح کرد عملکرد دستگاه‌ها در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی از جمله جلوگیری از نزاع و درگیری که هم بیشترین درصد و فروانی را در بین جرایم شهرستان دارد باید برنامه ویژه ای در ابعاد مختلف آن بخصوص در حوزه پیش بینی و پیشگیری داشته باشیم، گفت: برآوردها ، آمارها و مطالعه میدانی نشان می‌دهد بالای ۷۰ درصد جرایم شهرستان مربوط به نزاع و درگیری است. خوشبختانه طی هفته های گذشته جلسات و برنامه های مفصل و مستقلی برای کنترل این آسیب در شهرستان شروع شده و از معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی می خواهم با قدرت و هماهنگی کامل این برنامه ها تا رسیدن به نتیجه قابل قبول ادامه داشته باشد .

وی در پایان با بیان اهمیت آب در جامعه و مصرف چند برابری آن نسبت به نرم جهانی خواستار توجه به موضوع آب و مصرف بهینه آن شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟